    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Date: Thu, 25 Oct 2018 10:34:22 +0200

    W dniu 2018-10-24 o 22:58, Marek S pisze:

    > Czyli TIR długości 20m, którego tylny zderzak naczepy jest przed linią
    > zatrzymania nie wjechał jeszcze na skrzyżowanie?

    No wjechał, ale nie przekroczył. On zasadniczo w ogóle nie kroczy więc i
    przekroczyć czegokolwiek nie może. Może najechać albo przejechać :-)

    > Wjazd na skrzyżowanie = przekroczenie linii zatrzymania.

    Ale .. przekroczenie/przejechanie to jak już ma linię za sobą, pisałem
    przecież :-)

    Moim zdaniem wjazd na skrzyżowanie jest raczej tożsamy z wjazdem w obręb
    skrzyżowania, który zaczyna się odpowiednio wcześnie przed linią
    zatrzymania np jak zmieniają się linie rozdzielające pasy. Pojazd, który
    znajduje się tuż przed tą linią już jest na skrzyżowaniu. Zresztą z
    praktyki wiadomo, że te linie mogą być w dowolnym miejscu na
    skrzyżowaniu, więc same w sobie nie mogą oznaczać wjazdu na nie chyba,
    że dokładnie tak to jest zdefiniowane dla ronda czy jakiejś innej
    sytuacji drogowej.