  • Data: 2019-09-06 23:59:07
    Temat: Re: Jak to robią w NASA
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 6 września 2019 20:28:58 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    takie np. jak sugeruje ten gość:

    muszą być spełnione w swoim programie, np.

    > Są to prawdziwe asercje, ładne, standard nie powinien nałożyć ekskomuniki, bo
    > są zgodne ze standardem,

    Moje prywatne "domowe robótki" też są zgodne ze standardem - są napisane w C (czy
    raczej makrach preprocesora).
    Ale też uważam, że są ok.
    Jednak interesuje mnie w tej kwestii zdanie Pierdolisza Głupotego, bo to on wydaje
    się mieć jakieś obiekcje.

    można dorzucić dwa oczywiste fakty:
    > 1) Pisanie czegoś samemu jest bardziej ryzykowne niż używanie
    > dobrze przetestowanych bibliotek.

    No, przykłady mamy na każdym kroku - takie jak np. Heartbleed.

    > 2) Taki prosty asert (bez pisania czegoś samemu) z biblioteki ma za mało
    > funkcjonalności do której się przyzwyczaiłem.
    >
    > Więc niech każdy, zgodnie z ideą elastyczności C++, wybierze co dla niego
    > lepsze. Albo używaj skąpych gotowców, albo zaryzykuj napisanie bardziej
    > rozbudowanych asercji.

    Jeżeli idzie o nagłówek assert.h, to myślę, że nawet jeśli by powierzyć jego analizę
    Pierdoliszowi Głupotemu, to by sobie poradził.