    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 7 Sep 2019 08:04:13 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <8...@n...net>
    <1...@g...com>
    <qksqus$1h0q$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <5d7219bc$0$6446$426a74cc@news.free.fr>
    <0...@g...com>
    <8...@g...com>
    <5d7267e0$0$15200$426a34cc@news.free.fr>
    <5...@g...com>
    <5d72afa6$0$3531$426a74cc@news.free.fr>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: Jak to robią w NASA
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Z tego co słyszałem testuje się na wyrywki.

    Można, ale to słaba metoda. "Wyrywki" zakładają, że jakiś zbiór jest jednakowo czuły
    w swoich różnych punktach, co właściwie nigdy nie jest prawdą. Dotyczy to dowolnej
    konstrukcji inżynierskiej, nie tylko w programowaniu.
    Dlatego testuje się równoważne klasy i ich brzegi. Jeśli np. coś ma zakres od 10 do
    100, to zamiast zrobić 20 testów na wyrywki lepiej jest zrobić testy np. dla 9, 10,
    11, 50, 99, 100, 101.

    > Napisanie oprogramowanie
    > do sterowania rakietą zlecano ośmiu kompletnie niezależnym zespołom.

    Był kiedyś taki pomysł, ale odchodzi się od niego, bo okazało się, że problemem wcale
    nie jest poprawność oprogramowania, tylko kompletność wymagań. Po co robić 8 tak samo
    złych programów? Stosuje się oczywiście redundancję, ale po to, żeby uchronić się
    przed zjawiskami sprzętowymi. Czyli zobaczysz np. dwa identyczne komputery z
    *identycznym* oprogramowaniem (czyli jest 1 projekt a nie 8), ale umieszczone w
    *różnych miejscach* rakiety albo samolotu i to np. pozwala rozwiązać problemy
    powodowane przez przypadkowe promieniowanie albo zpełnie normalne awarie sprzętu.
    Ale pomysł na różne wersje oprogramowania okazał się być nieużyteczny i niepotrzebnie
    kosztowny.