  • Data: 2018-03-15 11:35:48
    Temat: Re: Jak usunąć najlepiej element z drzewa ?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież sa sobie odpowiadasz "Usunąć element z drzewa", a nie usunąć
    > samego siebie. Można to na kilka sposobów, w roocie dać root.remove(a),
    > albo root.remove(indeks) (bo widzę, indeksami jakimiś tez się
    > posługujesz). Które, czy oba, zależy od zastosowań.

    root.remove(a) nie, bo a może nie być bezpośrednim dzieckiem roota.
    Jak chcę wołać 'a muszę zrobić a->parent.remove(a).
    Problem gdy chcę usunąć roota. Myślałem również aby element składał się
    ze stałej części i zmiennej (dla polimorfizmu), stała byłaby nadpisywana
    a zmienna wymieniana - dla podmiany elementu na poddrzewo, ale to
    działałoby tylko dla wymiany a nie usuwania. Choć można zrobić i to i
    to, podmiana by podmieniała część zmienną, usuwanie usuwało by
    a->parent.remove(a) a dla roota tylko ustawiało by część zmienną na nullptr.