    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak używać wyjątków
    Date: Tue, 19 May 2009 09:03:50 -0500

    On Tue, 19 May 2009 14:43:51 +0200, somebody <a...@d...com>
    wrote:

    >Witam,
    >
    >poszukuję dobrych, sprawdzonych przez lepszych ode mnie informacji d/t
    >stosowania wyjątków, uwzględniania ich już na etapie projektowania
    >oprogramowania, sensownego komunikowania użytkownikowi o problemach z
    >ich użyciem, itp. itd. Coś w postaci tzw. "best practices", raczej w
    >oderwaniu od konkretnego języka.
    >
    >(Pseudo)kodami nie pogardzę :-)
    >
    >Z góry dzięki za wszelkie linki/tytuły książek/artykułów.
    >
    >pozdrawiam,
    >
    >ps. A.L. == dr House? :-)

    Zanim wsadze cie do KF za przytyki osobiste, pozwole sobie
    odpowiedziec.

    Wedle mego rozeznania, nie ma nic rewelacyjnego na temat "patterns" do
    wyjatkow. To co jest:

    a. Ksiazka "Robust Java: Exception Handling, Testing and Debugging",
    Stephen Stelting, Sun Microsystem Press, 2005. Glownei zorientwoana na
    Java i omawiajaca specyficzne wyjatki specyficzne dla javy, ale ma
    pare rozdzialow dosyc ogolnych ktore moga byc uwazane za "best
    practices" ktore dadza sie przeneisc do innych jezykow wspierajacyc
    hwyjatki

    2. Bertrand Meyer "Object oriented software construction" - spory
    rozdzial o filozofii i sposobie uzycia wyjatkow, zwlaszcza w
    kontekscie "programming by contract".

    3. JEst osobna ksiazka o "programming by contract", ale gdzies mi sie
    zadziala i nie ma mczasy szukac. tez moe byc interpretowana jako
    wykladnia specyficznej formy uzycia asercji i wyjatkow.

    No a teraz, baj, baj...

    A.L.