  • 1. Data: 2009-05-19 12:43:51
    Temat: Jak używać wyjątków
    Od: somebody <a...@d...com>

    Witam,

    poszukuję dobrych, sprawdzonych przez lepszych ode mnie informacji d/t
    stosowania wyjątków, uwzględniania ich już na etapie projektowania
    oprogramowania, sensownego komunikowania użytkownikowi o problemach z
    ich użyciem, itp. itd. Coś w postaci tzw. "best practices", raczej w
    oderwaniu od konkretnego języka.

    (Pseudo)kodami nie pogardzę :-)

    Z góry dzięki za wszelkie linki/tytuły książek/artykułów.

    pozdrawiam,

    ps. A.L. == dr House? :-)

  • 2. Data: 2009-05-19 12:57:02
    Temat: Re: Jak używać wyjątków
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 14:43:51 +0200, somebody <a...@d...com>
    wrote:

> [...]
    >oderwaniu od konkretnego języka.
    >
    >(Pseudo)kodami nie pogardzę :-)
    >
    >Z góry dzięki za wszelkie linki/tytuły książek/artykułów.

    somebody == KF?

    A.L.

  • 3. Data: 2009-05-19 12:58:43
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@x...pl>

    somebody pisze:

    > ps. A.L. == dr House? :-)

    Buhaha
    raczej ~~ Konik bujany aka Ekspert aka Baba Jaga itp... Niektórzy
    dostawcy newsów mają go nawet na KF

  • 4. Data: 2009-05-19 13:27:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 14:58:43 +0200, Przemyslaw Osmanski

    ja tez mam ciebie w KF

    A.L.

  • 5. Data: 2009-05-19 14:03:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    wrote:

> [...]
    >oderwaniu od konkretnego języka.
    >
    >(Pseudo)kodami nie pogardzę :-)
    >
    >Z góry dzięki za wszelkie linki/tytuły książek/artykułów.

    Zanim wsadze cie do KF za przytyki osobiste, pozwole sobie
    odpowiedziec.

    Wedle mego rozeznania, nie ma nic rewelacyjnego na temat "patterns" do
    wyjatkow. To co jest:

    a. Ksiazka "Robust Java: Exception Handling, Testing and Debugging",
    Stephen Stelting, Sun Microsystem Press, 2005. Glownei zorientwoana na
    Java i omawiajaca specyficzne wyjatki specyficzne dla javy, ale ma
    pare rozdzialow dosyc ogolnych ktore moga byc uwazane za "best
    practices" ktore dadza sie przeneisc do innych jezykow wspierajacyc
    hwyjatki

    2. Bertrand Meyer "Object oriented software construction" - spory
    rozdzial o filozofii i sposobie uzycia wyjatkow, zwlaszcza w
    kontekscie "programming by contract".

    3. JEst osobna ksiazka o "programming by contract", ale gdzies mi sie
    zadziala i nie ma mczasy szukac. tez moe byc interpretowana jako
    wykladnia specyficznej formy uzycia asercji i wyjatkow.

    No a teraz, baj, baj...

    A.L.

  • 6. Data: 2009-05-19 14:08:28
    Temat: Re: Jak używać wyjštków
    Od: somebody <a...@d...com>

    A.L. pisze:

> [...]
    > zadziala i nie ma mczasy szukac. tez moe byc interpretowana jako
    > wykladnia specyficznej formy uzycia asercji i wyjatkow.

    Serdecznie dziękuję.

    Polecam zastanowić się czy to porównanie na pewno było obrazą, czy też
    formą podziwu.

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2009-05-19 14:09:56
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    A.L. pisze:
> [...]

    Ja to mam wrażenie że teoretycznie temat wyjątków niby wspólny dla
    języków OO, ale w praktyce jest wyważany/akcentowany odmiennie.

    Np. A.L. Cytował tu głównie javowską literaturę. Tam jednolitość
    patrzenia jest względnie wysoka.

    Na gruncie C++ są często odmiennie akcentowane (lub zwichnięte) przez
    np. producenta platformy GUI.

  • 8. Data: 2009-05-19 14:13:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 16:08:28 +0200, somebody <a...@d...com>
    wrote:

    >Polecam zastanowić się czy to porównanie na pewno było obrazą, czy też
    >formą podziwu.
    >
    >pozdrawiam,

    Rozwaze :)

    A.L.

  • 9. Data: 2009-05-19 14:15:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 16:09:56 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >patrzenia jest względnie wysoka.
    >
    >Na gruncie C++ są często odmiennie akcentowane (lub zwichnięte) przez

    ja mam wrazenie ze jest jednolicie ignorowany. Wyjatki traktowane sa
    zdecydowanei "po macoszemu" jako zlo konieczne

    A.L.

  • 10. Data: 2009-05-19 14:16:16
    Od: somebody <a...@d...com>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > patrzenia jest względnie wysoka.
    >
    > Na gruncie C++ są często odmiennie akcentowane (lub zwichnięte) przez

    Zastanawia mnie np. kwestia jak w ładny sposób przekazać do warstwy
    prezentacji błędy, które spowodowała warstwa danych (procedura składowana).

    Jak np. sprawdzać poprawność wprowadzanych przez użytkownika danych:
    poprzez zestaw walidatorów czy też poprzez wypełnienie obiektu logiki
    biznesowej a następnie próbę zwalidowania.

    pozdrawiam,