eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaJak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat? › Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    Date: Tue, 30 Jun 2009 13:55:01 +0200

    > Wtedy na
    > centralce przyblokować międzynarodowe 00 ale zrobić wyjątek dla 0-0800.
    > 070 i
    > 020 też zablokowane. Wtedy jak jakiś spryciarz nawet oszuka automat i
    > wybierze numer zablokowany, to centralka i tak go nie połączy.

    Chyba że oszuka centralkę.
    Nieskromnie przyznam się, że to mój patent: nagrywałem na dyktafon
    specjalnie spreparowane cyfry (wystarczyło zero) i Z TEGO SAMEGO urządzenia
    (ważne ze względu na prędkość przesuwu taśmy) odtwarzalem.
    Była np centralka puszczająca na linię miejską ale nie pozwalająca aby
    pierwsza cyfra na linię miejską była zerem.
    Zatem w domu (ta sama centrala miejska co w tamtej firmie) przetestowałem
    generując pecetem, jak bardzo rojechane częstotliwosci składowe DTMF
    toleruje odbiornik centrali.
    Znając już granice, zmniejszyłem nieco margines bezpieczeństwa i nagrałem
    takie "zero".
    Jak się spodziewałem, centralka firmowa "nie zauważała" wogóle cyfry DTMF a
    miejska łapała zero i dawała (wówczas) drugi sygnał zgloszenia.
    I voila !
    Co innego sam aparat wrzutowy biurkowy. One osatnio są dobrze zabezpieczone
    ale istnieje kilka metod.
    Ja bym wszystko co niepotrzebne powycinał na centrali TPSA (zlecił im to).

    > W TP da się zablokować 070 ale już 00 nie
    > zablokują. Czy są jeszcze jakieś wrażliwe numery, które warto zablokować,
    > żeby właściciela linii nie narażać na koszty?

    W TPSA oficjalnie da się zabblokować np taki zestaw:
    - 00
    - 070
    - 0207 (modemowe premium)
    - 0208 (modemowe premium)
    - 064 (pagery, w tym wysokopłatne 06422)

    przy czym blokując 00 TPSA zostawia odblokowane 00800.

    Ja mam taką konfigurację w domu i w pracy - wycięte na centrali TPSA takie
    numery:
    - 00
    - komórkowe wszystkie (i tak na komórki dzwonię z komórek)
    - 070
    - 0207
    - 0208
    - 064
    - *21
    - *61
    - *67

    Te uslugi z gwiazdką to aktywacja przekierowań (też może wam dowcipniś nabić
    kosztów).
    TPSA oficjalnie nie blokje tego typu usług (nie ma tego w ofercie) ale da
    się to załatwić pismem (i to oficjalnym).

    Na dodatek ma znajomego - właściciela pensjonatu, który w trosce o to aby
    nie być oszukanym, polecił (i też niby TP tego nie robi ale OFICLALNYM
    pismem da się załatwić) aby jego linia PSTN dla połączeń wychodzących z
    centralki miała aktywne tylko wybieranie dekadowe (pulsowe).
    A że centarala miejska to 5ESS to dekada nieszkodliwa (nie ma bug'a z
    powrotem rejestru).
    Tak więc goście hotelowi w pokojach nadają DTMFem ale gdy wyjdą "na miasto"
    to nadal nadają DTMFem ale centrala miejska to ignoruje. Za to centralka
    "powtarza" wybrane cyfry dekadą.
    Nikt go jeszcze nie oszukał (ja przynajmniej bym nie potrafił nic z pokoju
    wykombinować).
    DTMFem nic nie zrobi, sama centralka nie ma dziur w obsłudze a impulsować na
    linię może też tylko centralka (kłapanie w pokoju rozłączy go po prostu).
    Właściciel ma kilka linii, w tym także ISDN (ale centralka stara wiec do
    niej podpiete są linie z portów analogowych NT). Niestety w terminalu można
    albo ustawić tryb wybuierania mixed albo tylko DTMF.
    No to te linie trafiły jako tylko przychodzące.
    Jako wychodzące są bezpośrednio z tepsy PSTN ze zdeaktywowanym DTMFem. I
    nikt nie podskoczy.

    Co do nieoficjalnych "załatwień" to można i dużo więcej załatwić ale to już
    nie jest łatwo i jest poza tematem wątku bo nie ma nic wspólnego z
    zabezpieczeniem przed phreakerem (ale też i operatorowi nie szkodzi).

    W każdym bądź razie TP oficjalnie udostępnia restrycje obejmujące 00, 070,
    064, 0207, 0208.
    To załatwisz bez problemu. Restrykcje są uslugami bezpłatnymi.
    Osobno ale to już pismem w formie podania, możesz spróbować wyciąć możliwość
    aktywacji przekierowań *21, *61 i *67 (bardzo by to podniosło bezpieczeństwo
    Twego aparatu).
    Centralka sama w sobie i dobrze skonfigurowana (i zbadana przez kogś
    znająceg sie na rzeczy) też może zapewnić bezpieczeństwo.
    Jednak ja w bezpieczne centralki nie wierzę (dlugo by trzeba było ją badać).
    Co u operatora to jednak u operatora i w razie czego reklamację uznają.
    Swego czasu TPSA gmerała coś w tablicach kierunków i nagle mimo restrykcji
    na 00 zaczęły mi działać połączenia miedzynarodowe do krajów UE (tylko) i
    też nie wszystkie bo chyba komórkowe nie.
    No to nadzwoniłem kilka impulsów (nie znak nikogo za granicą ale pomocnym
    okazał się Google i numer faksu ambasady RP w Madrycie), poczekałem na
    rachunek i walnąłem reklamację (nie chcieli wogóle gadać o usterce bez
    "strat finansowych").
    No to mieli te kilka implsów.
    Oczywiście znalazł sie i akapit o mediach i o prostoscie sprawy (że ich
    wina).
    Szybciutko zrobili mi nadpłatę na kwotę tych impulsów i usterkę załatali.
    vari