eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaJak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat? › Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    From: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>
    Subject: Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Sender: Kucing <>
    Date: Tue, 30 Jun 2009 14:28:26 +0200

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:55:01 +0200, vari napisał(a):

    > Ja bym wszystko co niepotrzebne powycinał na centrali TPSA (zlecił im to).

    Dokładnie tak. To jest najlepszy sposób.

    > W TPSA oficjalnie da się zabblokować np taki zestaw:
    > - 00
    > - 070
    > - 0207 (modemowe premium)
    > - 0208 (modemowe premium)
    > - 064 (pagery, w tym wysokopłatne 06422)
    >
    > przy czym blokując 00 TPSA zostawia odblokowane 00800.

    Szkoda, że nie da się wyciąć po prostu 020, wtedy byłby spokój w ogóle. No
    ale skoro nie chcą wycinać numerów dostępowych (z których dzisiaj
    praktycznie nikt już nie korzysta), to dobrze chociaż, że robią te 0207 i
    0208. *21, *61, *67 blokują bez problemu a podanie to formalność, zwłaszcza
    w przypadku firmowej linii.

    > Co do nieoficjalnych "załatwień" to można i dużo więcej załatwić ale to już
    > nie jest łatwo i jest poza tematem wątku bo nie ma nic wspólnego z
    > zabezpieczeniem przed phreakerem (ale też i operatorowi nie szkodzi).
    > vari

    Po pierwsze, to w ogóle nie ma żadnej potrzeby jakichkolwiek "załatwień" w
    omawianym przypadku. Oficjalnie czy nie, poza blokadą wybranych prefiksów /
    przekierowań operator nie może zbyt wiele już zrobić. Bo niby co?
    Monitorować linię 24h? :) Po drugie, phreakingu już od paru ładnych lat nie
    ma. (W sensie klasycznym, jako zjawiska, jednostki: pasjonaci, ciekawscy i
    desperaci się zdarzają, ale to są dosłownie jednostki.) Liczba oszustw
    telefonicznych, które można określić mianem "phreakerskich" jest także
    minimalna. Oczywiście oszustwa telekomunikacyjne nadal są, ale mają inny
    charakter (np. operatorzy oszukują swoich klientów, jedni operatorzy
    oszukują drugich). No chyba, że za phreaking uznać wyłudzenia kart zdrapek,
    przekierowanie ruchu przez bramki gsm lub naciągania na wysyłanie
    wysokopłatnych smsów. Nawet pajęczarstwo jest niewielkie. Budki sobie już
    chyba wszyscy odpuścili. Ludziom nie opłaca się phreakować, bo jest w miarę
    tanio (w stosunku do zarobków) a wielcy przekręciarze (gdzie w grę wchodzą
    miliony) mają inne sposoby na tele-przewałki niż phreaking. Dlatego nie ma
    co straszyć i opowiadać bajek, nie bawić się w półsłówka, tylko jasno
    powiedzieć, że odpowiednie wycięcie wspomnianych prefiksów u operatora
    załatwia sprawę z punktu widzenia właściciela baru (automatu barowego).

    PS. Niech zgadnę: cena za minutę będzie wynosić 2zł? Większość aparatów
    umiejscowionych w barach i klubach tyle sobie właśnie życzy. Prawie jak w
    Playu: stawka jest płaska, 2zł za 1 minutę niezależnie od tego czy dzwonisz
    lokalnie, międzymiastowo czy komórkowo. Czysty zysk. Więcej chyba zarabia
    tylko obsługa na pokątnej sprzedaży prochów :)

    --
    - Kucing -