  • Data: 2014-11-04 13:03:49
    Temat: Re: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: Marek Borowski <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-31 19:17, Atlantis wrote:

    > Czyli co? Każdy powinien w celach edukacyjnych nauczyć się sterować
    > każdym układem za pomocą machania pinami i wypisania heksadecymalnych
    > wartości do poszczególnych rejestrów?
    Dokladnie tak.

    >Tylko po co? Po co robić od nowa
    > pracę, którą ktoś już wykonał?
    Po to zeby miec podstawowa wiedze praktyczna.

    > Po co marnować czas na pisania już
    > istniejącej biblioteki?

    No wlasnie potwiedzasz to co napisalem. Ludziom sie wydaje
    ze nabywanie wiedzy to marnowanie czasu. Przeciez chodzi o
    zarabianie kasy a nie jakas durna nauke nie ?

    Agrumenty ktore mozesz zrozumiec to:
    a) biblioteka moze miec bledy.
    b) biblioteka moze dzialac w nieintuicyjny sposob z uwagi
    na specyfike hardware.
    c) nikt nie kaze Ci pisac jej w calosci ani tez nie zabrania uzywac.

    > Dla mnie jest to trochę tak absurdalne, jak twierdzenie, że początkujący
    > powinien móc sobie ten układ najpierw zaprojektować z bramek (a
    > najlepiej tranzystorów) a potem oprogramować go w assemblerze
    > określonego procesora.

    Tak moj drogi. Powinien ta wiedze posiasc. I to najlepiej od fizyki
    ciala stalego.

    > Najważniejsze jest to, żeby zacząć i uruchomić układ. Jeśli początkujący
    Nie. Wszyscy chca miec efekt jak najmniejszym kosztem. Nauke karate tez
    zaczynasz od kumite ?

    > będzie zaczynał podejście od najbardziej stromego zbocza, to w końcu
    > spadnie, potłucze się i zniechęci. Nie ma nic złego w korzystaniu z
    > wydeptanej ścieżki. A pozostałą wiedzę kiedyś trzeba będzie opanować -
    > przy okazji portowania albo modyfikacjo biblioteki. Jednak wszystko w
    > swoim czasie.

    Jasne, tylko to kiedys w wieszkosci przypadkow nigdy nie nastepuje.

    Pozdrawiam

    Marek