    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Date: Fri, 31 Aug 2018 12:23:19 +0000 (UTC)
    <a...@n...neostrada.pl>
    <e...@t...no1>
    <plmm8q$6g6$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <plnaej$357$1@node1.news.atman.pl>
    <5b7f4217$0$625$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <plojgp$vcd$1@node2.news.atman.pl>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Ale linia telefoniczna ma raczej znacznie mniejszą oporność, kilkadziesiąt,
    > czaaasem, gdy daleko, kilkaset omów.

    Ok. 140 om na żyłę (ok. 280 om na obu żyłach)... to by się zgadzało.

    > Poza tym, wyposażenie powinno raczej wykryć obcy prąd i przynajmniej
    > odłaczyć felerne wyposażenie abonenckie od reszty.

    Samo z siebie? Może wykryło, odłączało, potem podłączało i znowu
    odłączało, aż obsługa centrali przepięła linię do uziemienia.

    Jest dziś w ogóle obsługa na centralach, czy w dobie central cyfrowych
    dzieje się to inaczej (np. wszystko zdalnie)?

    > Na wsiach łącznice stale narażone są na obce prądy i nie może taka od
    > byle czego pryknąć. Ale tu nie wieś raczej.

    No nie... środek Warszawy.

    > Jeśli, to musiało by być twarde dozziemienie, poza bezpiecznikami na
    > łacznicy, które pykają przy 0.5-1A, a tu mamy ponad, więc przy którejś
    > wymianie obsługa by z pewnościa sprawdziła, co siedzi. Mnie jednak
    > zastanawia stałość oporności tego upływu. Od byle zetknięcia przewodu
    > jednego z drugim, to styk byłby raczej luźny i dawno by się upalił...

    Albo po prostu jak się zetknęło, to się zgrzało.

    Zastanawiam się co mam powiedzieć Orange. Przecież ich nie zainteresuje
    to, że prąd mi uciekał, bo była faza na linii, a jeśli zainteresuje, to
    w trosce o własną infrastrukturę a nie o wyjaśnienie mi sytuacji (i tak
    naprawdę nie muszą nic mi wyjaśniać, bo nie jestem ich abonentem na tej
    linii, nie?)...