  • Data: 2018-08-11 02:30:12
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Piszę na razie skrótowo, bo nie miałem jeszcze kiedy przeczytać wszystkich
    odpowiedzi w wątku. Jutro przeczytam :)

    Udało mi się dojść do miejsca, w którym prąd opuszcza moje mieszkanie.
    Cewka przekaźnika samochodowego 12V była do tego trochę za słaba, ale
    czujnik położenia wału z Yamahy, który leżał w przydasiach, sprawdził się
    idealnie.

    Oto jak wygląda gniazdko w łazience (już po rozpięciu dwóch fazowych).

    http://www.chmurka.net/r/usenet/gniazdko.jpg

    Coś wchodzi, coś wychodzi... uziemienie do bolca w ogóle nie jest
    podłączone (na to chyba jest osobny paragraf?).

    To tu prąd ucieka. Amperomierz między dwoma brązowymi (na jednym jest
    faza) pokazuje 1.61A:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pomiar.jpg

    Teraz to cholerstwo jest rozłączone i licznik pokazuje już normalne
    (wiarygodne) zużycie... nadal nie wiem, jak to ugryźć od strony prawnej i
    złapania złodzieja (ktoś za ten zużyty przez ostatni rok prąd musi
    zapłacić), ale to już na pl.soc.prawo (chyba że macie pomysły?) :)

    kilokitu, za pomysł z cewką, jeśli się kiedyś spotkamy, masz u mnie piwo
    :)