    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Thu, 16 Aug 2018 12:18:44 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Skretka moze jeszcze nie taka dziwna - np skretki mieli duzo pod reka,
    > a innego kabla nie.
    > Zastanawia mnie tylko, ze cęgi pokazały prad - fachowiec tam jakis i
    > wie ze skretka na 230V sie nie nadaje,
    > wiec faza idzie 8 zylami w jednym kablu, a drugim kablem zero ?
    > Ale to tez powinienes wykryc prad w drugim kablu.

    Diabli wiedzą którędy idzie zero... cęgi pokazały tylko w tym jednym. Może
    zero idzie jeszcze inaczej :)

    > Wiec bardziej mi pasuje do jakiegos przypadkowego zwarcia kabli.

    Zwróć uwagę na tę pajęczynę na dole zdjęcia:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    Wygląda jak skrętka i może faktycznie gdzieś się coś przywarło...

    Tylko czym jest wtedy ten tajemniczy kabel i czemu jest prowizorycznie
    połączony z tymi dwoma zielonymi?

    Do tego takich zielonych jest tam kilka (na tym zdjęciu nie widać)
    i żadnym nie idzie mój prąd, więc albo ten mój zielony jest schowany
    gdzieś z tyłu, albo faktycznie gdzieś się to zwarło...

    > Pomacac mozna.

    Wieczorem pomacam. Tylko żeby to, co jest w środku, oddało moc do obudowy,
    to pewnie trochę czasu musi minąć...

    > Wysyła ... celowo to chyba nie bardzo ma gdzie, bo urzadzenia koncowe
    > to raczej z wlasnym zasilaniem.

    Jeśli są podpięte te, które powinny być podpięte, to pewnie tak... ale
    z drugiej strony po coś te trzy skrętki tam idą. Pytanie po co. Może to
    stary telefon? 12 par, po 3 mieszkania na piętrze, to daje 4 piętra...
    nie wiem nawet ile tu jest pięter, chyba 5 :)

    A może tym kablem wchodził telefon z tepsy, ale magik podłączył do
    gniazdka :)

    > Uzbrojony w protokol z Innogy mozesz sie domagac naprawienia.

    Jeśli Innogy w ogóle wystawi jakiś protokół, bo może być tak że facet
    jedynie skontroluje licznik i tyle.

    > Tylko tak sie zastanawiam ... czy to juz pora uderzyc do adwokata,
    > niech doradzi czy nie brac szybko rzeczoznawcy, poki jest usterka.
    > Bo potem bedzie "mysmy nigdy nie brali"
    > Policje zaangazowac ? Kwota znaczna, w rok to juz idzie w tysiace.

    Pytanie czy kwota na adwokata i na rzeczoznawcę nie będzie wyższa niż
    moja strata :(

    Przerabiam teraz inną sprawę (też o pieniądze), adwokat wziął 2000 zł,
    biegły sądowy zaliczkę 1000 zł (nie wiem ile faktycznie weźmie).

    > Ewentualnie odlacz, zakladam ze TP sprawe oleje, tzn przyjdzie ktos,
    > stwierdzi ze nic nie ma, i wtedy bedzie mozna wzywac ponownie to moze
    > uzgodnia termin.

    Odłączyć to już jest odłączone :)

    > Swoja droga - 360W ? Toz to jest ~150 zl miesiecznie, plus wlasne
    > zuzycie.

    No właśnie. Miałem niedopłatę 600 zł za pół roku, ale zapłaciłem wychodząc
    z założenia, że w sumie to sporo prądu ciągnę.

    Pytanie czy teraz pobór drastycznie nie spadnie...