  • Data: 2018-08-21 17:00:15
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Elektrykowi, nie powinno chyba bardzo dużo czasu zająć znalezienie skąd
    > ten prąd się bierze, a jak znajdzie i odłączy to będzie dla niego
    > oczywiste, że ten prąd tędy 'od zawsze' upływał.

    Jak będzie chciał, to znajdzie :) Ten z Innogy nie chciał.

    Nie sprawdziłem w sumie najprostszej rzeczy.

    1. Odłączę neutralny
    2. Podłączę fazowy przez amperomierz
    3. Jeśli prąd nie popłynie, to podłączę neutralny przez amperomierz

    To może odpowiedzieć na pytanie, czy to celowy pobór, czy przypadkowe
    doziemienie...

    > Co do prądu w skrętce.
    > PoE+ zakłada 600mA, ale płynące w obie strony - czyli w kablu jest 1,2A
    > i wszystko cacy.

    Czyli mamy minimum 600mA na żyłę...

    > Do tego jest założenie, że wiele kabli może być układanych koło siebie i
    > izolacja nie powinna spłynąć. Więc jak jest sobie jeden kabel to stale
    > płynący większy prąd nic mu nie powinien zrobić.

    1.5A to w sumie nie jest tak dużo, raczej chodziło mi o przebicie izolacji
    z powodu wysokiego napięcia między przewodami (lub przewodem a ręką, która
    go dotknie). Nie wiem jaka jest wytrzymałość na przebicie izolacji w
    skrętce ale sądząc po jej grubości, to pewnie niewielka (50V? Niby PoE
    to 48V, więc tyle wytrzymać musi...).

    To, że się da, to wiem. W jednym "chińczyku" widziałem kiedyś skrętkę
    wyciągniętą z osłony (jedną parę), która wisiała sobie w przejściu na
    wysokości wysokiego człowieka i zasilała lampę na 230V.