    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Fri, 24 Aug 2018 09:28:57 +0000 (UTC)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolor jest umowny :) Czasem wystarczy w kranie zamienić zaślepki, żeby
    > było logicznie.

    Ale nie zamienili :) Poza tym wypadałoby, żeby ciepła była po lewej.

    http://www.polskieustawy.com/print.php?actid=1045&la
    ng=48&adate=20060218&page=2

    § 120 ust.5

    > Hmm, gorzej jakbyś miał jak w Irlandii/Anglii. Dwa krany na jednej
    > umywalce. W jednym prawie wrzątek a w drugim lodówka.
    > http://podroze.onet.pl/ciekawe/dlaczego-kazdy-brytyj
    czyk-ma-przy-zlewie-2-krany-odpowiedz-moze-cie-zasko
    czyc/84frd7

    Anglia pełna absurdów...

    > Wracając do tematu. Osobiście już dawno bym otworzył szafkę TP (Orange)
    > i rozkminił gdzie MI ten prąd spierdala, bom to MÓJ prąd. Wiadomo, że
    > jeśli za moim licznikiem to jest to MOJA sprawa w priorytecie. Szafkę
    > otworzyć "bezinwazyjnie" też można, nawet płaskim wkrętakiem/siłowo
    > zamiast klucza (zamek się obraca czasem) ale są inne opcje.

    Tylko tu już zaczynamy wchodzić w działania niezgodne z prawem. Póki co
    w tym moim śledztwie nie złamałem prawa i chcę się tego trzymać.

    > Gorzej, jeśli się okaże, że z szafki TP spierdala po kablu TP (głowica)
    > gdzieś w nieustalonym kierunku na kablach telefonicznych/dziwne raczej
    > bo przydźwięk/itp...wtedy Orange ma władanie nad tym, gdzie to idzie i
    > tutaj może być problem bo jeśli "opiekun" tego rewiru ma to we władaniu
    > to on dobrze wie gdzie to lezie :)

    Zobaczymy co powie konserwator. Będę chciał żeby otworzył ten szacht
    techniczny na klatce piętro niżej.

    Jak nic nie powie, to będę szukał kontaktu z Orange...

    > Później bym przygotował plan "napaści" w sensie obciążenia. Albo
    > właściciela lokalu, że mnie wjebał na "minę" i proszę to uwzględnić w
    > opłatach albo zgłoszę to jako próbę oszustwa/negocjacja...albo
    > złodzieja/policja/sprawa/inne. Nie wierzę w jakieś zwarcia z równym
    > prądem 1,6A nawet po skrętce czy innych wydumaniach. Coś musi ładnie,
    > sumiennie i bezproblemowo ciągnąć to obciążenie, które bezpiecznika nie
    > wywala a dom nie "kopie".

    Tak... jak już ustalę, co to jest (i co ważniejsze, od kiedy ciągnie,
    jeżeli uda się to w ogóle ustalić), to będę chciał rekompensaty od
    właścicielki.

    Tak naprawdę teraz muszę zmierzyć pobór energii przez jakiś czas i
    porównać z rachunkami. Jak się okaże, że bardzo spadło to znaczy, że
    ciągnęło od dawna. Jak się okaże, że nie, to może namierzyłem to zaraz
    po pojawieniu się poboru.

    > OK, wolisz być w porządku z prawem w sytuacji nieustalonej ale jednak
    > dziwnej, że ktoś kiedyś podłączył jakieś kabelki w łazience do gniazdka
    > i na zewnątrz, nie było to nieumyślne raczej, rozumiem.

    Dokładnie. Dlatego ani nie podłączam tam żadnego autotrafo ani nie chcę
    się włamywać do skrzynki TP.

    > Czekam jednak na rozwój akcji bo interesuje mnie rozwiązanie, znaczy CO
    > TO KURWA JEST :)...No to muszę poczekać do poniedziałku :)

    Mnie też to interesuje :)