    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <f...@g...com>
    <1...@4...net>
    <1...@g...com>
    <9u6iflzylrne.119mn1w7m94kz$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <aljfr6exdzox$.4b4uhhxz1ly5$.dlg@40tude.net>
    <9...@t...no1>
    Date: Fri, 24 Aug 2018 12:04:05 +0200

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 09:41:44 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > I to jest wg mnie straszne.

    Niby tak ... ale jak na koncie ma sie debet i kredyt do splacenia ...
    moze nie ma sie co bac :-)

    > Przede wszystkim jakby w UK chcieli oszczędzić na przewodach, to powinni
    > podnieść napięcie :) A i rynek dla transformatorów obniżających by był :)

    UK akurat mialo 240V, wiec najwyzsze na swiecie ...

    > Kradną, ale np. długo nie przechodzili z magstripe na EMV, bo koszt
    > fraudów robionych na magstripe był mniejszy niż koszt przejścia na EMV.

    Czyli po prostu nie kradli.

    > W Polsce bankowość elektroniczna weszła później, to i rozwiązania od
    > początku były nowsze.

    A ludzie widac bardziej kradna/popadli w biede i pewne rozwiazania
    wycofano - np czeki.
    A pewne trzeba bylo wprowadzic - KIR, Elixir ...

    J.