    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Tue, 28 Aug 2018 15:17:23 +0000 (UTC)
    <13ju39cytfppp.vd01jxsrxo1p$.dlg@40tude.net>
    <3...@t...no1>
    <1ciedtm0gs4zj.11doe8koo0ml4$.dlg@40tude.net>
    <c...@t...no1>
    <oizpu07mx87f$.kq19zre7zdmk.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <7...@g...com>
    <pm37ul$h27$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <78aude88jgu3$.fouxvscb8y0$.dlg@40tude.net>
    <pm3c5m$ill$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <dftgjxh4sk2s$.nhp5y94lntto.dlg@40tude.net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na ile zrozumialem - gdzies sie laczy z typowym kablem, ktorym w tym
    > bloku rozprowadzano telefony.

    Dokładnie.

    1. Do gniazdka w łazience dochodzą dwa białe, trzyżyłowe kable (typowe
    zasilające)

    2. W gniazdku w łazience oba były połączone razem (dwa brązowe do jednego
    złącza, dwa niebieskie do drugiego, żółto-zielony nie podłączony w ogóle,
    taka uziom dla optymistów)

    3. Jednym z tych trzyżyłowych kabli idzie prąd z instalacji elektrycznej
    do gniazdka, tego kabla się nie czepiamy

    4. Drugim z tych trzyżyłowych kabli prąd z instalacji ucieka, i on jest
    przedmiotem moich / naszych rozmyślań :)

    5. Gdzieś na drodze od gniazdka (biały kabel) do szachtu na klatce (czarny
    kabel) następuje jakaś magia polegająca na połączeniu tych kabli. Nie
    doszedłem jeszcze gdzie (ale też specjalnie nie szukałem, może to błąd)

    6. Czarny, dwużyłowy kabel w szachcie konserwator zidentyfikował jako
    stary kabel telefoniczny

    7. Kabel telefoniczny jest skręcony z zielonymi, pojedynczymi drutami
    (podobno tak tu były robione telefony; jest jeszcze kilka innych takich
    pojedynczych drutów, pewnie od innych mieszkań)

    8. Te zielone, pojedyncze druty idą piętro niżej, do szachtu na parterze

    9. W szachcie na parterze dzieje się *coś* (nie wiem co, bo szacht jest
    zamknięty na kłódkę) i te zielone, pojedyncze druty łączą się ze skrętką

    10. Skrętka wychodzi z szachtu i wchodzi do (również zamkniętej) skrzynki
    Orange (TP)

    Zakładam że wszystko od punktu 6 jest prawidłowe, tzn. kiedyś był tak
    podłączony telefon. Zakładam że jakiś tytan intelektu, któremu był
    powierzony remont, wykonał punkty 4 i 5.

    > Z ciekawosci przesledzilbym ten telefoniczny kabel, gdzie on sie laczy
    > w mieszkaniu .

    Poszukam jeszcze. Stan tego połączenia (może skręcone razem, a może
    dociśnięte / przytrzaśnięte / przetarte?) też może sporo powiedzieć...