    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    <j...@4...com>
    <5b86e98b$0$15176$426a74cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5b870c9a$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 29 Aug 2018 23:40:37 +0200

    Akarm napisał:

    > Ja nigdy nie miałem telefonu w przedpokoju. I nie rozumiem takiej
    > dziwnej lokalizacji. Gniazdka telefoniczne zainstalowałem we wszystkich
    > pomieszczeniach: pokojach, kuchni, łazience, toalecie, nawet w piwnicy.
    > Ale nie w przedpokoju. Przecież aparaty umieszczone powinny być pod
    > ręką, a nie gdzieś daleko, gdzie trzeba biec po usłyszeniu sygnału.
    > Tylko przy łóżku, kanapie, fotelu, "tronie"... ;)

    Młodym w ogóle trudno jest zrozumieć pewne rzeczy. Jak choćby to,
    że kiedyś telefony w ogóle nie miały gniazdek, albowiem były one
    własnością PPTiT, a przedsiębiorstwo to nie życzyło sobie, aby do
    ich sieci ktoś mógł co innego podłączać. Aparat był więc na stałe
    przypięty kablem do ściany. Przedpokój był zwykle dobrym "miejscem
    kompromisu", gdzie zlecało się monterowi instalację tego cudu
    techniki. Niezależnie od pory dnia i nocy, każdy z członków rodziny
    mógł bez zbytniego skrępowania i przeszkadzania innym rozmawiać
    o czym chciał. Szał instalowania gniazdek gdzie popadnie (takie
    odreagowanie minionej posuchy telekomunikacyjnej) przyszedł dużo
    później. Mnie ten etap ominął -- poza telefonem na biurku miałem
    tylko dwa bezprzewodowe o zasięgu ogólnoogrodowym. Ale to już
    w nowym miejsu zamieszkania.

    --
    Jarek