    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Fri, 31 Aug 2018 12:38:44 +0000 (UTC)
    <13ju39cytfppp.vd01jxsrxo1p$.dlg@40tude.net>
    <3...@t...no1>
    <1ciedtm0gs4zj.11doe8koo0ml4$.dlg@40tude.net>
    <c...@t...no1>
    <oizpu07mx87f$.kq19zre7zdmk.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <5b841ee4$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@t...no1>
    <5b8474f3$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...no1>
    <5b87cc41$0$672$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Uwazaj na jeszcze jedno - masz tam jakis elektroniczny licznik ze
    > zdalnym odczytem ?

    To PAFAL 12EA5rn/1, nie ma zdalnego odczytu.

    http://reds.siedlce.pl/instrukcje/12Ea5.pdf

    Nie ma literki 'g' ("licznik z nadajnikiem impulsów"), zakładam że ten
    nadajnik impulsów to odczyt zdalny.

    Tak sobie czytam, że on pokazuje też "moc maksymalną danego okresu".
    2121 kW. Myślałem że będzie więcej, przecież głupi czajnik ma 2 kW.

    > Bo inne to elektrownia moze odczytywac co pol roku, a rachunki
    > wystawiac na podstawie prognozy.

    Pewnie tak właśnie jest, dlatego chciałbym zobaczyć rachunki. Zakładam że
    są na tyle czytelne, że zobaczę na nich odczyty a nie prognozy...

    > koniec miesiaca - warto isc i spisac licznik.

    Machnę dziś fotkę. Wcześniejszą mam z 17.08.

    > Nawiasem mowiac - znow te prognozy moga sie objawic.
    > Nikt pradu nie ciagnie, a rachunki przychodza.

    To prawda... a potem zwrot, jak już nie będę mieszkał... ale jeszcze
    trochę planuję mieszkać, mam umowę prawie na rok.

    > Szybko wynajmie, to nie bedzie musiala myslec :-)
    >
    > A jak nie wynajmie, to jej nadplate odejma,
    > Potem jej nadplate odejma, i w sumie to po roku mozna sie zdziwic.

    Prawda.

    > Wezwie speca, a speca widziales - wylaczy bezpiecznik i stwierdzi, ze
    > licznik dobry.
    > Lodowka pani ciagnie, czas zmienic na nowa, energooszczedna :-)

    Odepnie lodówkę, a tam dalej ciągnie :) Albo nie odepnie, bo jego
    interesuje tylko licznik...

    > P.S. Zakladajac ze stara lodowka ciagnie srednio 60W, a nowa 50 ...
    > mamy 87kWh rocznie.
    > Liczac po 60gr - 50 zl/rok.
    >
    > To chyba nie warto inwestowac, ale przy 20W roznicy ?

    Pytanie ile czasu zanim inwestycja się zwróci... przy 50 zł / rok
    faktycznie nie ma sensu.