  • Data: 2014-10-15 22:29:50
    Temat: Re: Jak zrobić laser pointer?
    Od: Bartolomeo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-15 o 00:46, rageofhonor pisze:

    > Właśnie potrzebuję taki niebezpieczny laser by wykończyć muszki owocowe
    > w moim domu. Na łapki owocowe nie lecą tylko siedzą sobie na suficie i

    Laser? To się trochę namęczysz ręcznie. Chyba, że zrobisz celowanie
    automatyczne, kamera + oprogramowanie sterujące laserem :)

    Proponuję ci coś innego co u mnie zadziałało. Kiedyś słyszałem o
    pułapkach na komary jakie się robi w biednych krajach.
    butelkę PET po wodzie 1,5l kroi się w 2/3 wysokości. Do środka ładujesz
    wodę drożdże, cukier i mieszasz, niewiele trzeba tego jakieś 100-200ml
    wystarczy. Nakładasz obciętą szyjkę ale _odwrotnie_ tak żeby komary
    miały trudniej wylecieć. Drożdże wytwarzają CO2 do którego komary lecą
    jak głupie, jak już wlecą do butelki to nie mogą wylecieć, i po czasie
    się topią.
    Z tego zrobiłem wersję na muszki. Oprócz wody, cukru i drożdży dałem
    parę kawałków owoców (winogrona) i 20ml octu (dla zapachu). Taka pułapka
    potrafiła w ciągu doby złapać kilkadziesiąt muszek. Trzy dni i pozbyłem
    się problemu. Polecam.