    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaką NIEDROGĄ ładowarkę do 18-650 byście polecali?
    Date: Sun, 17 Nov 2019 23:55:04 +0000 (UTC)

    jaNus <p...@b...pl> wrote:

    > Niedrogą, bo i wśród takich powinny się trafiać *wystarczająco* dobre.
    > A może tak nie jest? Ale być powinno, wszak do zaszycia w jakimś czipie
    > odpowiedniej dozy inteligencji -- jakieś wielkie koszty, przy baaardzo
    > dużej seryjności, konieczne nie są.

    TP4056.

    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-li-ion-li-poly-t
    p4056-1a-micro-usb-7845867164

    Mam taką, przylutowałem sobie kabelki na krokodylach i ładuję różne
    ogniwa, jak jest potrzeba. Są LEDy pokazujące status. Prąd ładowania
    jest ustalony jednym rezystorem, jak chcesz to możesz go wymienić.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokupić do niej koszyk:

    https://allegro.pl/oferta/koszyk-box-na-1-baterie-ak
    umulator-1s-18650-li-ion-8500434715

    Albo lepiej ten, bo te sprężynki i kabelki nie przekonują mnie, że poradzą
    sobie z 1A:

    https://allegro.pl/oferta/koszyk-1-x-18650-blaszki-p
    cb-piny-koszyczek-fv-7244058940

    Myślę, że taniej się nie da. Tzn. pewnie się da, jak znajdziesz u jednego
    sprzedającego albo kupisz na Ali :)

    > 1. Czy to jest standard wymiarów fizycznych, wraz z
    > 2. charakterystyką prądowo-napięciową, tak?

    Z tego co wiem: fizycznych tak, napięcie też raczej jest stałe, ale z
    pojemnością bywa różnie.

    > 3. Czy z każdego tak zestandaryzowanego ogniwa pociągnę odpowiednie I?

    Pytanie ile to jest "odpowiednie" :) Jest pełno chińskich podróbek.

    > 4. Czy każde jest litowo-jonowe, czy /wewnątrz/ może siedzieć dowolny
    > układ elektryczny?

    Zakładam (choć pewności nie mam), że każde jest li-ion. Są też takie z
    dodatkowym zabezpieczeniem w ogniwie.

    > 5. Warto kupować jakieś tanie "zamienniki" tych ogniw?

    Czasem są ogniwa sprzedawane z rozebranych pakietów. Różnie bywa. Tanim
    ogniwom li-ion bym nie ufał. Niech chińczyk oszczędzi na izolacji i masz
    pożar.

    > 6. No bo różnice cen bywają naprawdę spore, więc jak jakaś tandeta
    > popracuje 4 razy krócej, ale jest 5-krotnie tańsza, to...?

    DiodeGoneWild testował kiedyś różne ogniwa. Zobacz:

    https://www.youtube.com/watch?v=hIMMYJ97BjM
    https://www.youtube.com/watch?v=i96f9St_EH0
    https://www.youtube.com/watch?v=5lJDBCczlQo
    https://www.youtube.com/watch?v=j4RfYufeFhc
    https://www.youtube.com/watch?v=BoKZU2ncUCc

    A tu "ładowarka" :) Rysunek na końcu mnie urzekł.
    https://www.youtube.com/watch?v=nM-yZ0EDMsU