  • 1. Data: 2019-11-17 11:06:09
    Temat: Jaką NIEDROGĄ ładowarkę do 18-650 byście polecali?
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    Niedrogą, bo i wśród takich powinny się trafiać *wystarczająco* dobre.
    A może tak nie jest? Ale być powinno, wszak do zaszycia w jakimś czipie
    odpowiedniej dozy inteligencji -- jakieś wielkie koszty, przy baaardzo
    dużej seryjności, konieczne nie są. No i koszt samego czipa, gdy leci on
    w milionowej skali, też szybko spada. Tedy nie sądzę jednak, abym
    *koniecznie* musiał kupować coś bardzo drogiego, wszak to tylko do
    jednego urządzenia będzie służyć. Ma ono wprawdzie zintegrowaną
    ładowarkę, ale wtedy gdy będzie się ładować, to nie będę mógł go używać.
    Z grubsza z takiego m.in. powodu dokupiłem sobie do smarkfona dodatkową
    baterię, jej wożenie ze sobą bardziej ułatwia życie, niż stosowanie
    power-banku.

    A jak już o 18-650, to i o samym ogniwie chciałbym zaczerpnąć garść
    informacji, wiem niewiele.
    1. Czy to jest standard wymiarów fizycznych, wraz z
    2. charakterystyką prądowo-napięciową, tak?
    3. Czy z każdego tak zestandaryzowanego ogniwa pociągnę odpowiednie I?
    4. Czy każde jest litowo-jonowe, czy /wewnątrz/ może siedzieć dowolny
    układ elektryczny?
    5. Warto kupować jakieś tanie "zamienniki" tych ogniw?
    6. No bo różnice cen bywają naprawdę spore, więc jak jakaś tandeta
    popracuje 4 razy krócej, ale jest 5-krotnie tańsza, to...?

    Wracając do ładowarki, to, ponieważ dla wygody w takich sprawach "nie
    ruszam się dalej, niż tylko na Allegro", no to tam wrzuciłem w
    wyszukiwarkę, z sortowaniem "od najniższej ceny", i wyskoczyło mi to:
    https://allegro.pl/kategoria/akumulatorki-18650-2576
    85?string=18650%20%C5%82adowarka&bmatch=baseline-cl-
    dict42-ele-1-1-1024&order=p&p=2
    -- są 4 strony, ale link jest do drugiej, coby pominąć "oferty
    sponsorowane", bo je najczęściej właśnie przeskakuję, i tak to samo jest
    w dalszej części powtórzone.

    Którąś z nich znacie, i możecie polecić, że nie zniszczy w trymiga
    ogniw? A jak ktoś z Was właśnie przymierza się do kupna samego takiego
    ogniwa, i temat go też interesuje, to co byś wybrał z tej listy:
    https://allegro.pl/kategoria/akumulatorki-18650-2576
    85?bmatch=baseline-cl-dict42-ele-1-1-1024&order=p&pr
    ice_from=13&p=2
    -- zadałem tam "warunki brzegowe" (filtry), i do tego "start" też nie
    jest od pierwszej strony. Polecisz coś z tego, albo ostrzeżesz przed
    jakimś bublem?

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 2. Data: 2019-11-17 13:54:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2019 11:06, jaNus wrote:
    > Niedrogą, bo i wśród takich powinny się trafiać *wystarczająco* dobre.

    LiitoKala.

    Prywatnie uzywam Lii-260.

    Z innych opcji: absurdalna. Może kupić o chińczykó "power bank" na 1
    sztukę 18650, ale bez akku. Koszt rzedu 1 dolara. O tyle wygodniejsze że
    działa na zasilaniu 5V.

  • 3. Data: 2019-11-17 14:07:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Sunday, November 17, 2019, 1:54:01 PM, you wrote:

> [...]

    > Z innych opcji: absurdalna. Może kupić o chińczykó "power bank" na 1
    > sztukę 18650, ale bez akku. Koszt rzedu 1 dolara. O tyle wygodniejsze że

    https://www.hurt.com.pl/ladowarka-do-akumulatorow-cy
    lindrycznych-li-ion-18650-xtar-mc1s-p17200.html

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2019-11-17 14:29:29
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 14:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > https://www.hurt.com.pl/ladowarka-do-akumulatorow-cy
    lindrycznych-li-ion-18650-xtar-mc1s-p17200.html

    Hm, 23,4 PLN - to, co tu podaję, zawiera i wysyłkę, faktycznie niedrogo,
    ale...
    Ale na zdjęciu wygląda jakby... niekompletnie? Czy to na pewno jest
    /all inclusive/? Mam wrażenie, że to sam "koszyczek", a już na pewno nie
    zawiera "w sobie" zasilacza 230V

    Czyli to-to podłącza się zapewne do ładowarki USB-type?

    A jeszcze:
    - masz, znasz, uży-wasz, pole-casz?

  • 5. Data: 2019-11-17 14:40:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2019 13:54:01 +0100, heby napisał(a):
    > On 17/11/2019 11:06, jaNus wrote:

    > Z innych opcji: absurdalna. Może kupić o chińczykó "power bank" na 1
    > sztukę 18650, ale bez akku. Koszt rzedu 1 dolara. O tyle wygodniejsze że
    > działa na zasilaniu 5V.

    Albo w kraju
    https://www.gotronik.pl/obudowa-power-bank-1-x-18650
    -czarna-p-4847.html

    na allegro tez sa.
    Tylko ogniwa bywaja za dlugie.

    Z ciekawych pomyslow - dwa kabelki z magnesami. Przywieraja do
    koncowek ogniwa.

    J.

  • 6. Data: 2019-11-17 16:06:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jaNus,

    Sunday, November 17, 2019, 2:29:29 PM, you wrote:

> [...]
    > Ale na zdjęciu wygląda jakby... niekompletnie? Czy to na pewno jest
    > /all inclusive/? Mam wrażenie, że to sam "koszyczek", a już na pewno nie

    Nie zawiera, bo i po co? Mało masz zasilaczy w domu?

    > Czyli to-to podłącza się zapewne do ładowarki USB-type?

    Dokładnie.

    > A jeszcze:
    > - masz, znasz, uży-wasz, pole-casz?

    Mam wersję tańszą - 0.5A. Używałem. Pytasz o coś taniego, to mogę
    polecić ale wersję 1A, bo na 0.5A trwa za długo ładowanie.
    Do poważniejszych zastosowań mam LiitoKala 500.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2019-11-17 16:54:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2019 16:06:04 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    lindrycznych-li-ion-18650-xtar-mc1s-p17200.html

    > Nie zawiera, bo i po co? Mało masz zasilaczy w domu?

    Byly i takie do gniazdka 230V, ale to problem, bo w samochodzie nie
    naladujesz, gniazdko zajmuje ...

    J.

  • 8. Data: 2019-11-18 00:55:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jaNus <p...@b...pl> wrote:

> [...]
    > A może tak nie jest? Ale być powinno, wszak do zaszycia w jakimś czipie
    > odpowiedniej dozy inteligencji -- jakieś wielkie koszty, przy baaardzo

    TP4056.

    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-li-ion-li-poly-t
    p4056-1a-micro-usb-7845867164

    Mam taką, przylutowałem sobie kabelki na krokodylach i ładuję różne
    ogniwa, jak jest potrzeba. Są LEDy pokazujące status. Prąd ładowania
    jest ustalony jednym rezystorem, jak chcesz to możesz go wymienić.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokupić do niej koszyk:

    https://allegro.pl/oferta/koszyk-box-na-1-baterie-ak
    umulator-1s-18650-li-ion-8500434715

    Albo lepiej ten, bo te sprężynki i kabelki nie przekonują mnie, że poradzą
    sobie z 1A:

    https://allegro.pl/oferta/koszyk-1-x-18650-blaszki-p
    cb-piny-koszyczek-fv-7244058940

    Myślę, że taniej się nie da. Tzn. pewnie się da, jak znajdziesz u jednego
    sprzedającego albo kupisz na Ali :)

    > 1. Czy to jest standard wymiarów fizycznych, wraz z
    > 2. charakterystyką prądowo-napięciową, tak?

    Z tego co wiem: fizycznych tak, napięcie też raczej jest stałe, ale z
    pojemnością bywa różnie.

    > 3. Czy z każdego tak zestandaryzowanego ogniwa pociągnę odpowiednie I?

    Pytanie ile to jest "odpowiednie" :) Jest pełno chińskich podróbek.

    > 4. Czy każde jest litowo-jonowe, czy /wewnątrz/ może siedzieć dowolny
    > układ elektryczny?

    Zakładam (choć pewności nie mam), że każde jest li-ion. Są też takie z
    dodatkowym zabezpieczeniem w ogniwie.

    > 5. Warto kupować jakieś tanie "zamienniki" tych ogniw?

    Czasem są ogniwa sprzedawane z rozebranych pakietów. Różnie bywa. Tanim
    ogniwom li-ion bym nie ufał. Niech chińczyk oszczędzi na izolacji i masz
    pożar.

    > 6. No bo różnice cen bywają naprawdę spore, więc jak jakaś tandeta
    > popracuje 4 razy krócej, ale jest 5-krotnie tańsza, to...?

    DiodeGoneWild testował kiedyś różne ogniwa. Zobacz:

    https://www.youtube.com/watch?v=hIMMYJ97BjM
    https://www.youtube.com/watch?v=i96f9St_EH0
    https://www.youtube.com/watch?v=5lJDBCczlQo
    https://www.youtube.com/watch?v=j4RfYufeFhc
    https://www.youtube.com/watch?v=BoKZU2ncUCc

    A tu "ładowarka" :) Rysunek na końcu mnie urzekł.
    https://www.youtube.com/watch?v=nM-yZ0EDMsU

  • 9. Data: 2019-11-18 10:01:52
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jak już o 18-650, to i o samym ogniwie chciałbym zaczerpnąć garść
    > informacji, wiem niewiele.
    > 1. Czy to jest standard wymiarów fizycznych,

    tak, 18x650 mm

    2. charakterystyką prądowo-napięciową, tak?

    Napięciową tak: 3,7V, czyli praktycznie przedział 3,0V-4,2V

    > 3. Czy z każdego tak zestandaryzowanego ogniwa pociągnę odpowiednie I?

    Nie. Najtańsza chińszczyzna mimo napięcia nie jest w stanie zapewnić
    wysokiego prądu ani nie można na niej polegać w sensie pojemności

    > 4. Czy każde jest litowo-jonowe, czy /wewnątrz/ może siedzieć dowolny
    > układ elektryczny?

    Chemicznie powinno być takie samo, nie licząc piasku w chińskich podróbach

    > 5. Warto kupować jakieś tanie "zamienniki" tych ogniw?

    Nie! Jeśli chcesz tanio, to kup porządne ogniwa (Sanyo, Sony, Panasonic) z
    demontażu pakietów

    > 6. No bo różnice cen bywają naprawdę spore, więc jak jakaś tandeta
    > popracuje 4 razy krócej, ale jest 5-krotnie tańsza, to...?

    Spotykałem się z chińszczyzną o pojemności około 100 mAh, podczas gdy
    porządne ogniwa mają pojemność powyżej 3000 mAh, czyli różnica 30x. Czy
    warto płacić za taką chińszczyznę chociażby 1 zł? Odpowiedz sobie sam

    > Którąś z nich znacie, i możecie polecić, że nie zniszczy w trymiga
    > ogniw?

    Bierz Liitokala, model jaki chcesz, wg budżetu

  • 10. Data: 2019-11-19 03:15:36
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 10:01, zhbick pisze:
    > Najtańsza chińszczyzna mimo napięcia nie jest w stanie zapewnić
    > wysokiego prądu ani nie można na niej polegać w sensie pojemności

    ? ciach, ciach, ciach-Ciach-CIACH! ?

    Tnę, z... oszczędności! To, co napisałeś, wielce mi pomogło. A co do
    samej ładowarki, to
    W dniu 17.11.2019 o 13:54, heby pisze:
    > Może kupić (...) "power bank" na 1 sztukę 18650

    - i to mi pasuje, /szampon, i odżywka w jednym/
    - jak zachwalał zastępowy "skautów piwnych"...