  • Data: 2014-10-16 20:41:03
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-16 16:09, Krzysztof pisze:

    > Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
    > na obu powyższych filmach decyduje kąt.

    Jakość nie jest związana z kątem, a z jakością obiektywu, matrycy i
    przetwarzania

    Jakość zależy chyba
    > od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
    > przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

    Różnica w kącie jest około dwukrotna.
    Możesz sobie wziąć dowolny aparat cyfrowy i zobaczyć jak wygląda obraz
    na maksymalnym oddaleniu i na zoomie x2. No to taka jest różnica.

    Jeżeli masz aparat z szerszym kątem, to możesz sobie w ogóle
    przetestować jakie będziesz miał pola widzenia przed zakupem kamery i
    sprawdzić różne miejsca na montaż.

    > Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia? Z tego co
    > widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
    > przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

    Mocowanie do deski?
    Łatwy, ale trzeba wiercić dziury.
    Do tego im kamera niżej tym mniej widać i gorzej (większy udział jasnego
    nieba w kadrze i ewentualne problemy z automatyką odpowiedzialną za
    jasność).
    Ładniej wychodzą filmy kręcone z kamery zamontowanej wyżej i patrzącej w
    ulicę przed samochodem.