  • 11. Data: 2023-04-27 23:17:44
    Temat: Re: Jaka lutownica gazowa?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 22:25, Zbynek Ltd. wrote:
    > Kupiłem taką za 63 zł. Występuje m.in. pod nazwą Flatpro2.

    Zwróć uwagę na zbiornik. Mam wyglądającą identycznie, pewnie z tej samej
    fabryki. Zbiornik na gaz, z tworzywa, przypomina obecnie szkło tłuczone
    (albo: pękniętą, laminowaną szybę hartowaną).

    Po jakimś czasie gaz ulatniał się przez te szczeliny. Obecnie mogę ją
    tylko nabić, użyć i do następnego dnia gazu nie będzie.

    Jak kupowałem to był szczelny. Popsuł się "z niczego", od patrzenia.

  • 12. Data: 2023-04-27 23:27:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :

    > Zwróć uwagę na zbiornik. Mam wyglądającą identycznie, pewnie z tej samej
    > fabryki. Zbiornik na gaz, z tworzywa, przypomina obecnie szkło tłuczone
    > (albo: pękniętą, laminowaną szybę hartowaną).

    Na razie mój nie przypomina nic tłuczonego :-)

    > Po jakimś czasie gaz ulatniał się przez te szczeliny. Obecnie mogę ją
    > tylko nabić, użyć i do następnego dnia gazu nie będzie.
    >
    > Jak kupowałem to był szczelny. Popsuł się "z niczego", od patrzenia.

    Może z czasem "od leżenia" i u mnie się tak zrobi.
    Skoro buty mogą się rozpaść od leżenia, to czemu nie i zbiornik.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 13. Data: 2023-04-28 23:35:13
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 23:27, Zbynek Ltd. pisze:

    > Na razie mój nie przypomina nic tłuczonego :-)

    > Może z czasem "od leżenia" i u mnie się tak zrobi.
    > Skoro buty mogą się rozpaść od leżenia, to czemu nie i zbiornik.

    Nie leżała przypadkiem na słońcu?
    Badziewny plastik bez stabilizatora UV tak się zachowuje.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2023-04-29 00:47:48
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 11 Apr 2023 17:07:15 +0200
    is the real date, heby <h...@p...onet.pl> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Będę się posiłkował opinią kolegi, który dużo robi "w terenie".
    >Lutownice zatykają się. Wszystkie jakie miał, po jakimś czasie
    >zmniejszały moc, płomień był coraz mniejszy. Czy tanie, czy wypasione,
    >bez różnicy.
    >
    >Ładowane gazem do zapalniczek.

    O to to. Śliczny Weller Pyropen doprowadził mnie kilka razy do
    szewskiej pasji, bo przytkał się w krytycznym momencie. Jak grzał, to
    grzał mocno, ale strasznie kapryśny.

    Może faktycznie to przez gaz, chociaż używałem niby "markowego"
    Ronsona. Ale że kupiłem lutownicę z drugiej ręki, nie wiem czym była
    nabijana wcześniej, może jakieś farfocle zostały. Czort wie.

  • 15. Data: 2023-04-29 11:37:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2023 23:35, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Nie leżała przypadkiem na słońcu?

    Nie. Ale leżała "pod ciśnieniem" przez kilka miesięcy aż popuściła. Rysy
    w platiku pojawiały się powoli, ale po około 2 latach cała obudowa
    przypomina szkło dekoracyjne i trzeszczy przy naciskaniu.

    > Badziewny plastik bez stabilizatora UV tak się zachowuje.

    Tzn chiński ;)