    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jaki czujnik do alarmu do motocykla?
    Date: Thu, 24 Dec 2009 18:52:23 +0100

    Adam Wysocki wrote:

    > [Cross z pl.misc.elektronika i pl.rec.motocykle.]
    >
    > Kupiłem sobie alarm do moto (spy moto), ale niestety czujnik nie spełnia
    > moich oczekiwań (trzeba naprawdę się postarać żeby alarm się włączył, samo
    > "usiąście" w dwie osoby nie wystarczy), więc chcę dorobić do niego osobny
    > czujnik (jest na niego wejście). Chciałbym żeby reagował na każdą próbę
    > robienia czegokolwiek z motocyklem (siadanie, poruszanie itd). Na razie
    > mam pięć pomysłów.

    > Co myślicie? Może macie jakieś inne pomysły? Widzicie jakieś inne wady
> [...]

    a moze jeszcze 'psychologiczny' ? tzn. falszywa stacyjka, z kluczykiem ;)
    alarm zalaczalby sie :
    -po przekreceniu kluczyka
    -po wyjeciu kluczyka

    ad alarmu to u mnie z powodzeniem sprawdza sie lekko zboostowany transmiter
    fm + mikrofon (z tym ze uzywam w rowerze):
    1)zamiast wyc jak glupi 'dyskretnie' wlacza dzwiek w odbiorniku -
    wiadomo wtedy czy rower po prostu sie przewrocil (zdarza sie) , czy
    ciezarowka przejechala, itd. dyskryminacje 'ciszy' mam w odbiorniku, wiec w
    razie czego moge tez monitorowac co sie dzieje z rowerkiem (czy ktos
    rozmawia przy nim itd)

    2)gdy rower jedzie - latwiej go namierzyc. dynamko daje ~3W na stopien mocy
    gdy rower jedzie (oczywiscie o ile sie go nie wylaczy - jesli sie wie gdzie
    i jak :) . nadawanie w pasmie FM z taka moca jest wprawdzie nielegalne, ale
    nadawanie z taka moca dziala tylko wtedy gdy na rowerze jedzie zlodziej -
    jest to wiec dodatkowy paragraf na niego ;p

    byc moze jeszcze warto byloby dorobic nadajnik na pasmo policyjne + jakis
    mp3 player gadajacy 'skradziono rower marki xxx...' ;)

    ad czujnika ruchu kola - wlozyc maly magnesik i gdzies na widelcu umiescic
    cewke/czujnik hallotronowy - w rowerze do tego sluzy dynamo w piascie, w
    motrorze trzeba bedzie cos takiego wyczarowac (sa gotowe systemy uzywane w
    licznikach rowerowych - magnesik na szpryche i czujnik na widelec) - nie
    trzeba czyscic tego.