  • Data: 2010-02-19 21:22:03
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hlmpjr$6m8$...@n...onet.pl...
    > A ja myslę że PHP to dobry wybór. Niesamowite bogactwo bibliotek,

    To fajne jest jak coś się robi konkretnego. A tu chodzi o to, aby dać
    posmakować "prawdziwego programowania" na zasadzie bardziej zabawy, niż
    zakuwania co w której bibliotece jest.

    > przykładów, funkcji i klas. Sam help jest źródłem doskonałych przykładów i
    > często "perełek" oprogramowania. Najlepsze w znanych mi środowiskach

    Wiesz, nie chodzi o nauczenie programowania - ale o pokazanie że informatyka
    to coś więcej niż włączanie komputerów i uruchamianie programów które
    napisał ktoś inny.

    > I polecę Ci coś co na co dzień sprawia mi wiele zadowolenia ba
    > samozadowolenia. Od dawna używam Notepada++ to świetny edytor tekstowy.

    Zgadzam się. Naprawdę fajny - choć niestety gdy obsługuje Fortran myli mu
    się format sztywny ze swobodnym, jakoś to załatałem. W zasadzie ma wszystko,
    co potrzebne i parę rzeczy więcej. :)

    > Dam przykład dziś edytowałem plik rc, potrzebowałem w formularzu przesunąć
    > wszystkie kontrolki o 15 pikseli w dół.
    > Ze 2 godziny bym to przesuwał bo mam tylko VS Express bez możliwosci
    > edycji kontrolek, po jednym i z pewnością bym sie pomylił.

    E, tam, takie rzeczy to sed/gawk :)

    I pewnie gdyby mi się chciało (bo ostatnio mi się nie chce) - to nie
    pakowałbym w zasoby, tylko dynamicznie rozmieszczał w zależności od rozmiaru
    ekranu, stopnia pisma itd. :)

    slawek