eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-10 12:30:58
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 11:56:03 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    operacją przypisania. Są języki, gdzie ten sam przykład zadziała prawidłowo i zgodnie
    z intuicją.

    > Z Twoją. Przecież to Ty podałeś ten przykład jako prezentację problemu. Więc
    zakładam, że to Ty uważasz, że w tym przykładzie jest jakiś problem.

    Tak, uważam że jest.
    Ale nie uważam, że tym problemem jest to, że Python to robi w taki
    a nie inny sposób. Uważam, że problemem jest to, że masz dwie dopuszczalne
    interpretacje, i żadna nie jest bezwzględnie lepsza od innej, tzn.
    można sensownie bronić każdej z nich.

    > "Każda potwora znajdzie swego amatora." :-)

    > To Ty pokazałeś ten przykład, pamiętasz?

    Pamiętam. I pamiętam też, że od razu zwróciłem uwagę, że możliwe są
    (przynajmniej) dwa zachowania, których można bronić.

    > Ale ja też mogę pokazać przykład w Pythonie:

    No ja jeszcze lubię np. takie coś:

    >>> def f(x={}):
    ... return x

    >>> a = f()
    >>> a
    {}
    >>> a['x'] = 5
    >>> a
    {'x':5}
    >>> b
    {'x':5}

    ### W T F

    > Bo tu chodziło o to, żeby nie trzeba było programować. Sam to napisałeś - lepiej
    problem ominąć, niż go rozwiązywać.

    > Pytanie teraz, które. Bo właśnie o to się od początku kłócimy. :-)

    Chyba Ty się kłócisz ;P