eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-17 09:45:04
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W/g slownika jezyka polskiego i w/g polonistow.

    https://sjp.pl/programowanie+funkcjonalne

    "Nie występuje w słowniku."

    Możesz podać jakieś źródło? Nawet "mój szwagier jest programującym polonistą" będzie
    OK.

    > Wazne, ze w jezyku polskim "funkcjonalny/ne" _jest juz zarezerowane

    Gdzie się rezerwuje takie rzeczy? Jest jakaś formatka? Jakieś koszty albo chociaż
    znaczki skarbowe? Zarezerwowałbym sobie to i owo.

    Jedyne co dzisiaj mamy (i tak już chyba zostanie) to automaty tłumaczące, bo
    poloniści białkowi oddali teren bez walki. Dlatego jesteśmy skazani na takie rzeczy:

    https://docs.microsoft.com/pl-pl/dotnet/csharp/progr
    amming-guide/concepts/linq/functional-programming-vs
    -imperative-programming

    A wracając do autorów białkowych (nie polonistów, ale np. wykładowców na uczelniach):

    https://www.google.com/search?q=programowanie+funkcj
    onalne&nirf=programowanie+funkcyjne

    Nie wiem, jak poloniści chcieliby z tym walczyć, bo to nie ich teren. Mogą to co
    najwyżej... zatwierdzić.