  • 31. Data: 2015-11-18 18:53:35
    Temat: Re: OT
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18.11.2015 o 08:59, sirapacz pisze:

    > no odpowiadalem na twoj post

    Ale zapomniałeś zacytować, a ja starych postów nie widzę, nawet jakbym
    chciał.

    wiec tak:) rozumiem ze jestes jego
    > uzytkownikiem wiec masz juz jakies doswiadczenia:)

    Mam.
    Pierwszy rok to tragedia - wymiana części co kilka miesięcy,
    niedopracowane oprogramowanie silnika, poprawiane kilka razy.
    Ale jak już powymieniali co mieli wymienić, to auto działa i spełnia
    założenia i nie nawala (ale i tak przy jakości Renault eksploatację auta
    trzeba zakładać na tak długo jak jest gwarancja, łącznie z przedłużoną).

    Z minusów - słaba klima (też już klamoty w niej wymieniali), przy +35
    musi chodzić na 3 biegu dmuchawy, żeby był jakiś efekt.
    Wkurzające, zwłaszcza hałas, bo zwykle w takich okolicznościach
    wystarczał bieg 1, którego nie było w gołe słychać.

    No i Cx cegły powoduje bardzo wysokie spalanie przy szybszej jeździe w
    trasie, poniżej 8 l średnio ciężko zejść (a to niby diesel), nawet przy
    120 km/h na autostradzie, tyle to palą diesle o połowę mocniejsze,
    również w wysokich autach typu Jeep Renegade.

    Bagażnik w wersji 4x4 jest za płytki (coś jak w Polonezie), ciężko coś
    tam włożyć, nawet lodówka turystyczna się nie bardzo mieści, o większej
    walizce na wyższym boku nie wspominając. Na lato i dłuższe wyjazdy
    wyrzucam z niego koło zapasowe, przez co zyskuję dodatkowe 10 cm
    bagażnika - wtedy jest ok.

    Za to wszystko wynagradza zachowanie w terenie - to auto nie ma się
    czego wstydzić nawet w konkurencji z prawdziwymi terenówkami, o suvach
    nie wspominając - większość z nich (seryjnych) bije kątami zejścia,
    wejścia i prześwitem.
    Dobre, crossove opony - i na rajdy turystyczne możesz jeździć z
    powodzeniem, ja nawet na seryjnych gumach dawałem radę.

  • 32. Data: 2015-11-19 09:07:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam.
    > Pierwszy rok to tragedia - wymiana części co kilka miesięcy,
    no tak wlsnie tego sie obawiałem:( czyli awaryjność idzie w parze z ceną
    wychodzi na to.

> [...]
    > 120 km/h na autostradzie, tyle to palą diesle o połowę mocniejsze,
    > również w wysokich autach typu Jeep Renegade.

    co ja mam powiedziec. mam doblo 1.9 105KM to o ile do 120 jest ok i na
    autostradzie mam ze 6 literków tak przy 140-160 nagle włącza się 10/100.
    Ale tak do 140 to jestem bardzo zadowolony z żarłoczności autka.

> [...]
    > walizce na wyższym boku nie wspominając. Na lato i dłuższe wyjazdy
    > wyrzucam z niego koło zapasowe, przez co zyskuję dodatkowe 10 cm

    o bagażnik też miałem się zapytać. mnie 4x4 nie potrzebne (choć w zimie
    by się przydało na kopny śnieg) ale przy dzieciach najlepiej jeździć
    dostawczakiem (doblo jakby nie patrzeć to dostawczak w większości
    egzemplarzy:)))

> [...]
    > Dobre, crossove opony - i na rajdy turystyczne możesz jeździć z
    > powodzeniem, ja nawet na seryjnych gumach dawałem radę.

    no ale ile w terenie nim jeździsz - 300km rocznie? chyba ze masz jakąś
    działkę w bieszczadach:)

  • 33. Data: 2015-11-19 14:41:05
    Temat: Re: Jaki minivan do 10tys zł ?
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-15 o 19:16, Radek D pisze:
    > Co możecie mi polecić do około 10tys zł.
    > Najlepiej minivan dla rodzinki 2+2 (w fotelikach),
    > 90% jazdy to miasto, odcinki 2-15km, miesięcznie około 500km.
    >
    > Nie musi być zbyt dynamiczny - ważne tylko by się zbytnio nie psuł.

    Jeżeli benzyna i nie zraża Cię wygląd to Opel Zafira.

  • 34. Data: 2015-11-19 14:41:16
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-18 o 08:38, Chris pisze:

    > Może Chrysler Voyager ? tylko że to 2+2+2/3 zazwyczaj.

    Ale to już chyba raczej pełny van..;-) A poza tym podobno awaryjny jak
    wszyscy diabli.

  • 35. Data: 2015-11-19 14:57:56
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 14:41, Trybun pisze:

    > Ale to już chyba raczej pełny van..;-) A poza tym podobno awaryjny jak
    > wszyscy diabli.

    Podobno zależy od silnika, braciak miał takiego i bardzo sobie chwalił.
    Co do wielkości to aż takie duże to to nie jest (są wersje zwykłe i
    grand), wiadomo że większe niż zwykły sedan ale hammer to też nie jest.

    Druga opcja to Chrysler Pacyfica która jest już dużo mniejsza ale o ile
    pamiętam w tej cenie chyba się nie załapie no i zostają tylko sztuki z
    USA co ma swoje wady i zalety, zaletą jest możliwość sprawdzenia
    historii pojazdu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 36. Data: 2015-11-19 16:25:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.11.2015 o 09:07, sirapacz pisze:

    > no tak wlsnie tego sie obawiałem:( czyli awaryjność idzie w parze z ceną
    > wychodzi na to.

    Niekoniecznie.
    Miałem auto z pierwszej serii po liftingu.
    Jest duża szansa, że po eksperymentach na mnie kolejne partie miały już
    od razu poprawiony soft.

    > co ja mam powiedziec. mam doblo 1.9 105KM to o ile do 120 jest ok i na
    > autostradzie mam ze 6 literków tak przy 140-160 nagle włącza się 10/100.

    Czyli i tak pali mniej.

    > no ale ile w terenie nim jeździsz - 300km rocznie? chyba ze masz jakąś
    > działkę w bieszczadach:)

    W teren jeżdżę rekreacyjnie, jak tylko jest okazja (w sensie rajd w
    mojej okolicy).
    Auto ma być z założenia do transportu tyłka i do zabawy, przynajmniej to
    auto.

  • 37. Data: 2015-11-20 11:33:02
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-19 o 14:57, Chris pisze:

> [...]
    > ile pamiętam w tej cenie chyba się nie załapie no i zostają tylko
    > sztuki z USA co ma swoje wady i zalety, zaletą jest możliwość

    A ja swoją opinię opieram na narzekaniach znajomego, byłego posiadacza
    takiego pojazdu. Prawda pewnie leży gdzieś pośrodku. Można pewnie trafić
    na jakiś wadliwy egzemplarz, można i na taki który z niechęcią odwiedza
    mechaników.

    Swoją drogą trudno wyczuć czym się sugerują ci co to widzą różnicę
    miedzy mini a pełnym vanem skoro nie ma określonych jakichś przyjętych
    reguł. Np. dlaczego Scenic to mini a Espace to już van...

  • 38. Data: 2015-11-20 12:02:33
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 11:33, Trybun pisze:

    > Swoją drogą trudno wyczuć czym się sugerują ci co to widzą różnicę
    > miedzy mini a pełnym vanem skoro nie ma określonych jakichś przyjętych
    > reguł. Np. dlaczego Scenic to mini a Espace to już van...

    W tym przypadku różnica jest widoczna gołym okiem - jak masz możliwość,
    to zobacz jaka jest pojemność bagażnika w jednym i drugim, przy
    założeniu, że w Espace nie ma trzeciego rzędu foteli (czyli może
    podróżować 5 osób, tak jak w Scenicu).
    Albo w drugą stronę - zobacz bagażnik w Scenicu i wyobraź sobie jak by
    wyglądał, gdyby umieszczono w nim dodatkowo dwa fotele z pasażerami ;-)

  • 39. Data: 2015-11-21 09:05:25
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-20 o 12:02, kosmos pisze:

> [...]
    > Albo w drugą stronę - zobacz bagażnik w Scenicu i wyobraź sobie jak by
    > wyglądał, gdyby umieszczono w nim dodatkowo dwa fotele z pasażerami ;-)

    Jednak wszystko to jest umowne. Np. sedan, kombi czy czy inny rodzaj
    nadwozia jest jasno zdefiniowany. Natomiast określenia van czy minivan
    to taka terminowa partyzantka.

  • 40. Data: 2015-11-23 10:08:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > takiego pojazdu. Prawda pewnie leży gdzieś pośrodku. Można pewnie trafić
    > na jakiś wadliwy egzemplarz, można i na taki który z niechęcią odwiedza

    Różnie silniki były o ile pamiętam i w zależności od wersji jedne były
    niezawodne a inne padały, nie mówiąc już o imporcie z USA gdzie można
    było trafić albo zadbane sztuki albo po powodzi ..

    > Swoją drogą trudno wyczuć czym się sugerują ci co to widzą różnicę
    > miedzy mini a pełnym vanem skoro nie ma określonych jakichś przyjętych
    > reguł. Np. dlaczego Scenic to mini a Espace to już van...

    Teraz to nikt nie wie na jakiej zasadzie są podawane modele, jak np. byś
    nazwał KIA VENGA ? ani to maluch ani to minivan.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl