  • 1. Data: 2009-01-20 07:16:08
    Temat: Re: Jaki olej do Scottoiler'a?
    Od: butcho <butcho666@_NOSPAM_gmail.com>

    Jade kiedys do mechanika zapytac co lac do scottoilera bo mi sie konczyl a
    to byl moj pierwszy sezon.Chlopaki w zakladzie powiedzili mi zeby to
    sciagnol bo chlapie i wogole w Polsce sie tego nie uzywa ale mialem ich w
    dupie bo mi sie to nawet spodobalo ze nie trzeba bylo go
    spreyowac.Zapytalem czym go uzupelnic bo nie mialem orginalnego oleju pod
    reka i powiedzial ze OLEJEM PRZEKLADNIOWYM.Zalalem i okazalo sie ze
    wysycha w moment na lancuchu.A ODSYSANIE Z POJEMNIKA MAGNUM 300ML DO
    DZISIAJ PAMIETAM.
    KUPUJCIE TYLKO ORGINAL BO NIE WARTO

  • 2. Data: 2009-01-20 07:39:05
    Od: t...@g...com

    On 20 Sty, 08:16, butcho <butcho666@_NOSPAM_gmail.com> wrote:

    > KUPUJCIE TYLKO ORGINAL BO NIE WARTO
    >
    > --
    > Wysłano z czytnika Ścigacz.pl ->http://grupy.scigacz.pl/

    NIE PIERDOL, po prostu za slabe dozowanie masz ustawione

  • 3. Data: 2009-01-20 12:05:18
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    t...@g...com napisał(a):
> [...]
    > wysycha w moment na lancuchu. >
    >
    > NIE PIERDOL, po prostu za slabe dozowanie masz ustawione

    Nie naduzywaj wulgaryzmow.
    A co do scotoilera, to IMO bledem bylo wlanie oleju przekladniowego. Do
    lancucha silnikowy jest zdecydowanie lepszy (lepkosciowo).

  • 4. Data: 2009-01-20 12:11:11
    Od: n...@s...com

    On Tue, 20 Jan 2009 13:05:18 +0100, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    >A co do scotoilera, to IMO bledem bylo wlanie oleju przekladniowego. Do
    >lancucha silnikowy jest zdecydowanie lepszy (lepkosciowo).

    Ta, a w przeliczeniu na km to obydwa oleje daja tak oszalamiajace
    oszczednosci ze warto eksperymentowac.

    pozdr
    newrom
    PS. Ej, nie spiles czasami Wiosny ? Bo kurde cos nie moze dotrzec.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 5. Data: 2009-01-20 12:17:01
    Od: t...@g...com

    On 20 Sty, 13:05, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:

    > Nie naduzywaj wulgaryzmow.
    > A co do scotoilera, to IMO bledem bylo wlanie oleju przekladniowego. Do
    > lancucha silnikowy jest zdecydowanie lepszy (lepkosciowo).

    A mi sie przekladniowy sprawuje bardzo dobrze
    ..kwestia tylko regulacji i lancuch moze byc wilgotny jak cipeczka

    ps. czyzbym naduzywal wulgarow? uzylem tylko raz.

  • 6. Data: 2009-01-20 21:49:56
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    t...@g...com napisał(a):

    > A mi sie przekladniowy sprawuje bardzo dobrze
    > ..kwestia tylko regulacji i lancuch moze byc wilgotny jak cipeczka

    No widzisz - po zmianie na przekladniowy musiales calosc przeregulowac.
    A wydaje mi sie, ze silnikowy jest bardziej zblizony lepkoscia do
    orginalnego.
    Ale moge sie mylic. :)

    > ps. czyzbym naduzywal wulgarow? uzylem tylko raz.

    W tak krotkiej odpowiedzi bylo o jeden raz za duzo - zwlaszcza, ze nie
    mialo zadnego uzasadnienia merytorycznego :)

  • 7. Data: 2009-01-20 21:51:01
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    n...@s...com napisał(a):

    > Ta, a w przeliczeniu na km to obydwa oleje daja tak oszalamiajace
    > oszczednosci ze warto eksperymentowac.

    A kto mowi o oszczednosciach? :P

    > PS. Ej, nie spiles czasami Wiosny ? Bo kurde cos nie moze dotrzec.

    Jak nie moze, skoro dociera? ;) I prosze na mnie nie zwalac - to ja
    bywam spijany, a nie na odwrot :P

  • 8. Data: 2009-01-21 07:28:47
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    zbigi wrote:

    > No widzisz - po zmianie na przekladniowy musiales calosc
    > przeregulowac. A wydaje mi sie, ze silnikowy jest bardziej zblizony
    > lepkoscia do orginalnego.
    > Ale moge sie mylic. :)

    Polecam lekturę producenta pro-oilera, ktory nie jest nastawiony na sprzedaz
    oleju.
    http://www.pro-oiler.com/faq_htm/FAQ01r6-Oils.htm

    Z mojej strony moge powiedziec, ze testowalem dwa rodzaje oleju silnikowy
    syntetyk 10w40 (racing ;-) ) i smarowal dobrze ale tez troche ten olej
    fruwal. Potem zalalem przekladniowym i jest lepiej. Przetestowalem dwa
    rodzaje przekladniowego Lotos i jakiegos cartrola czy cos. Lotos jest
    rzadszy i jestem bardziej zadowolony) Musialem lekko zmniejszyc dozowanie.
    Tyle, ze moj pro-oiler to jest smarownica z pompka a nie grawitacyjna.
    I zeby nie bylo - / ;-) Kef / zrobilem na tym ponad 20kkm.
    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 9. Data: 2009-01-21 07:46:06
    Od: t...@g...com

    On 20 Sty, 22:49, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:
    > nie
    > mialo zadnego uzasadnienia merytorycznego :)
    dla mnie mialo - to byla riposta

    > No widzisz - po zmianie na przekladniowy musiales calosc przeregulowac.
    > A wydaje mi sie, ze silnikowy jest bardziej zblizony lepkoscia do
    > orginalnego.
    > Ale moge sie mylic. :)

    Kupilem motor z pustym scotoilerem i niewlasciwie umiejscowionym
    koncowkiem,
    musialem to czyms zalac, wyregulowac i umiejscowic koncowek.
    1-sza proba byla olejem jakims zadszym; motor zlewal sie pod siebie.
    Zanim zdazylem to wyregulowac juz go nie bylo (oleju).
    Potem uzylem tego przekladniowego (do autobusu) i juz sie tak nie
    zlewal, udalo sie szybko wyregulowac:
    - nie zostawia plamy na parkingu
    - lancuch jest dobrze nasmarowany (czt. wilgotny jak cipeczka)
    - chlapanie na falge jest umiarkowane
    Od samego poczatku nie wiedzialem ze to sie nazywa Scotoiler i ze do
    tego produkuje sie specjalny olej.
    Moze wezme go pod uwage jak zabraknie mi mojego - darmowego ale nie
    widze sensu przeplacania.

  • 10. Data: 2009-01-21 08:21:03
    Temat: Re: Jaki olej do Scottoiler'a? [OT / Brydzes ;) ]
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "lesor" <l...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > Tyle, ze moj pro-oiler to jest smarownica z pompka a nie grawitacyjna.
    > I zeby nie bylo - / ;-) Kef / zrobilem na tym ponad 20kkm.

    A do czego zostalem wywolany? Mam sie zamknac w sobie? Bardzo cenne ;)
    informacje, jednak 200 EUR wole wydac na jazde ktorej mi brakuje. Nie
    odmawiam oczywiscie, rozwiazanie ze wszech miar doskonale.

    Dla porownania: przejechanie ~30 kkm obecna padaka kosztowalo mnie 2 puszki
    (54 PLN) jakiegos tam spraya, mu-Shell-ki bodajze, wybralem kierujac sie
    rozmiarem puszki, tak by miescila sie pod kanape.
    Dzieki centralce nie odczuwam absolutnie zadnej niedogodnosci, przy okazji
    chwila na kontrole lancucha i ogumienia. Smaruje stosunowo czesto nakladajac
    malo smaru. Zawsze na cieply lancuch, po jezdzie, pozniej chwila krecenia
    kolkiem by sie rozprowadzilo.
    Acha: kilka razy, nie majac przy sobie spray'a, nakapalem oleju silnikowego.
    Dodatkowo: co pare kkm myje wszystko nafta, takze zebatki i ich okolice,
    jednak czynie to pewnie bardziej dla przyjemnosci pokicania wokol motoru
    (poprawiacze precz).
    Przy okazji, czy Panstwo u siebie zauwazyli ze, gdy smar na lancuchu konczy
    sie, to najpierw "swieci sie" co duga rolka, czy tylko ja tak mam?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955