  • 41. Data: 2015-01-18 08:57:01
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Użytkownik "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> napisał w wiadomości
    news:m9etfm$du1$1@mx1.internetia.pl...
    > [...]

    Bardzo Ci dziękuję za wnikliwą analizę. Tego mi najbardziej potrzeba.
    Nie do końca bowiem zgadzam się z Kol. JoteRem, że najważniejsze
    jest by komórka/smartfon pasowała do ręki. To jest ważne, ale sprzęt
    różni się między sobą i jest bardziej albo mnie wygodny w użytkowaniu.
    A to że za 2 lata będzie stary nie oznacza, że przez te 2 lata mam się
    z nim męczyć. Ponadto, niekoniecznie muszę za 2 lata go zmieniać
    jeśli będzie mi odpowiadał. Ja nie muszę szpanować nowością. :-)
    Od lat używam Nokię E51, kiedyś wybieraną bardzo uważnie i muszę
    powiedzieć, że gdyby nie jej koniec fizyczny pewnie jeszcze długo
    bym jej nie zmieniała, pomimo, że dla wielu to egzemplarz muzealny.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie systemu operacyjnego. Przewija się ta
    sprawa w niektórych newsach.
    Na co wpływ ma zainstalowany w komórce/smartfonie system operacyjny?
    Na pewno na wybór dodatkowych aplikacji, ale na co jeszcze?
    Co ogranicza, a co ułatwia?
    I który system Waszym zdaniem jest teraz najlepszy dla komórki, a który
    dla smartfona, takiego mniej wypasionego, bo wypasionego nie kupię.

    Obecnie w komórce mam Symbiana, w nawigacji Windows CE,
    a na tablecie Androida 4. Tablet się często wiesza lub restartuje,
    ale nie wiem czy jest to tylko wina Androida. pewnie nie.
    Zresztą to, że tablet się często wiesza i restartuje jest jednym
    z argumentów dla których chciałabym mieć Internet w smartfonie
    i przynajmniej w pilnych momentach nie być skazaną na cierpliwość.:-)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 42. Data: 2015-01-18 13:02:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 16:28:41 +0100, Ewa napisał(a):

    A propos - w t-mobile jakies promocje na smartfony i na pierwszy rzut
    oka wydaja sie przyzwoite.

    Ale to trzeba do konca regulamin przeczytac :-)

    J.

  • 43. Data: 2015-01-18 13:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 00:07:18 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):
> [...]
    -2005d-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_sp
    o=true#opis

    > Nie ma Javy.

    Mowisz ? Troche dziwne jak na uznana firme ...

    > Co do porównywalności funkcji to w ogóle masz rację, tzn. są w miarę
    > sensowne, ale ten kosztuje 180 na A., a w Euro w necie nie ma, w
    > Warszawie jest w jednym sklepie i pewnie tam kosztuje więcej niż niby na
    > stronie. Ja przejrzałem uczciwie ofertę MM do 100zł i nic nie znalazłem.

    No coz, zaczalem od ceneo. Fakt ze najnizsze oferty to akurat z Euro i
    byc moze wirtualne.

    > Ale pewnie sporo nadrabiają aparatami, bo to w K750 to było bardziej
    > symboliczne.

    A kiedys chwalono :-)

    Ale w cenie do 100zl to bym sie nie spodziewal rewelacji, ale
    odfiltrowalem te ponizej 1Mpx

    > Ja obecnie używam K550i i K800i i do nich to już na pewno trudno znaleźć
    > odpowiedniki, bo one mają BT zrobione wyjątkowo porządnie - umieją
    > udawać nawet myszkę do komputera, pomiajając takie drobiazgi jak
    > sterowanie z komputera telefonem, udostępnianie Internetów, przesyłanie
    > plików itp.

    To jest obustronne - po stronie peceta obsluge bt tez kastruja.

    > Właściwie jedybym przeszkadzającym mi na codzień mankamentem
    > jest to, że w kalendarzu jest miejsce na urodziny, a nie ma na
    > imieniny.

    Dalo sie polepszyc edytujac pliki *.vcf na komputerze i wysylajac to
    telefonu. one potrafia wiecej obsluzyc niz edytowac.

    >I to, że w żaden sposób nie jestem ich w stanie zmusić do
    >skutecznego doinstalowania dodatkowych CA SSLowych.

    Hm, przegladarka w tym, jak na obecne czasy, to bardziej z nazwy.

    J.

  • 44. Data: 2015-01-18 14:32:30
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisał:

    Przepraszam, że się wcianam, ale skoro zostałem imiennie wywołany...

    > Nie do końca bowiem zgadzam się z Kol. JoteRem, że najważniejsze
    > jest by komórka/smartfon pasowała do ręki.

    Owszem, przy podanej cenie 50-60 zł, to jest w zasadzie jedyne kryterium,
    jakie można przyjąć przy wyborze aparatu (pomijając kolor torebki i
    szminki). IMHO analizy na temat funkcjonalności jest sens przeprowadzać przy
    telefonach od 150-200 zł wzwyż. Ale z tego co piszesz nie wynika, że masz
    zamiar używać telefonu również jako podręcznego aparatu foto, walkmana czy
    latarki, więc ciężko tu cokolwiek analizować. Jeśli jednak masz zamiar
    używać telefonu - tak jak pierwotnie napisałaś - do sporadycznego co prawda,
    ale jednak, przeglądania internetu, to zapomnijmy o tych przedziałach
    cenowych i zacznijmy rozmowę od 500 zł wzwyż, czyli o smartfonach. Tutaj
    jest o tyle lepiej, że większość funkcji zależy w zasadzie od
    oprogramowania, a to w przypadku Androida czy Windows jest dość elastyczne.
    Tu powtórzę tylko zalecenia ToMasza - 2 rdzenie lub więcej i pamięć
    podstawowa powyżej 512 MB. Aha, i dobrze, żeby był "markowy" i to raczej z
    głównych linii, ułatwi to ewentualny zakup akcesoriów (akcesorii?) i -
    poprzez aktualizacje - łatanie dziur w systemie. Ale tu znów wracamy do
    kwestii: jaki budżet i czy w grę wchodzi również sprzęt używany.

    JoteR

  • 45. Data: 2015-01-18 15:22:23
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    > Najlepiej zaloguj się do Play24 w komputerze używając numeru tej karty, to
    > będzie widać jakie taryfy/usługi/bonusy są dostępne.

    Niestety, mojej karty nie da się przedłużyć na rok. W Play jest taka oferta,
    ale trzeba od razu kupić odpowiedni starter i do tego trzeba go zamówić
    przez
    Internet.
    Może się na to zdecyduję, ale to zależy od tego co ostatecznie kupię w
    temacie
    komórka-smartfon.

    Mam natomiast pytanie czy istnieje jakiś sposób wykorzystania/zachowania
    prawie 5 GB na posiadanej karcie PLAY Online na kartę (4G LTE)?
    Ważność doładowania kończy się za tydzień.

    Przez jakiś czas będę miała więcej zasobów niż będę w stanie wykorzystać.
    W tej sytuacji wydawanie pieniędzy na doładowania, tylko po to żeby nie
    stracić
    tego co już zainwestowałam, jest bez sensu.

    Można coś zrobić?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 46. Data: 2015-01-18 15:39:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 15:22:17 UTC+1 użytkownik Ewa napisał:

    > Mam natomiast pytanie czy istnieje jakiś sposób wykorzystania/zachowania
    > prawie 5 GB na posiadanej karcie PLAY Online na kartę (4G LTE)?
    > Ważność doładowania kończy się za tydzień.

    Jesli posiadasz w domu wifi, to nic lepszego od spaceru do parku i obejrzenie ze 2-ch
    filmow online w plenerze nie przychodzi mi do glowy.

    5 GB bez korzystania z multimediow to duzo do zuzycia.

  • 47. Data: 2015-01-18 15:55:12
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    > Przepraszam, że się wcianam, ale skoro zostałem imiennie wywołany...
    Nie wcinasz się lecz mi pomagasz, za co dziękuję.

    > Ale z tego co piszesz nie wynika, że masz zamiar używać telefonu również
    > jako podręcznego aparatu foto,
    > walkmana czy latarki, więc ciężko tu cokolwiek analizować.
    Nie pisałam, bo to nie jest dla mnie decydujące, ale z mojej
    obecnej komórki zrobiłam sporo zdjęć, a nawet nagrywałam
    filmy, oczywiście do oglądania po przeniesieniu na komputer.
    A latarka zawsze się przyda. Co do walkmana to jest jedno ale -
    wytrzymałość baterii. Ale gdy będę miała ładowanie przez USB,
    to dzięki kupionemu powerbanbkowi ten problem też zniknie.

    > Jeśli jednak masz zamiar używać telefonu - tak jak pierwotnie napisałaś -
    > do sporadycznego co prawda, ale jednak, przeglądania internetu,
    Wspomniałam już, że mój tablet niestety często się zawiesza lub sam
    restartuje, co jest wkurzające, więc być może Internet w smartfonie
    używałabym więcej niż teraz myślę. Wszystko zależy od wygody
    i opłat za używanie.

    > to zapomnijmy o tych przedziałach cenowych i zacznijmy rozmowę
    > od 500 zł wzwyż, czyli o smartfonach.
    Moja filozofia jest następująca: nie ma sensu nadmiernie szczędzać
    na rzeczach, które kupuję raz na jakiś czas, być może raz na kilka lat.
    To opłaty za użytkownie są najważniejsze.
    Z drugiej jednak strony nie chcę płacić za smartona wyposażonego
    w funkcje, z których nigdy nie skorzystam. Na przykład, zupełnie nie
    interesują mnie gry, chociaż nie wiem czy możliwość grania wpływa
    jakoś szczególnie na cenę smartfona. Nie interesowałam się tym.

    > Tutaj > jest o tyle lepiej, że większość funkcji zależy w zasadzie od
    > oprogramowania, a to w przypadku Androida czy Windows jest dość
    > elastyczne.
    No właśnie, pytałam już o to. Tego do końca nie czuję. Mój tablet
    jest oparty na Androidzie 4, ale na smartfonie nie musi być tak samo.

    > Ale tu znów wracamy do kwestii: jaki budżet i czy w grę wchodzi
    > również sprzęt używany.
    Pisałam już o akceptacji około 400 zł. Cóż, 500 zł jest blisko. :-)
    Natomiast będę miała opory przy kupowaniu używanego sprzętu.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 48. Data: 2015-01-18 19:00:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 14:32, JoteR pisze:
    > akcesoriów (akcesorii?)

    Akcesoriów.
    Akcesorium nie jest przecież rodzaju żeńskiego!

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 49. Data: 2015-01-18 19:25:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ewa"

    > To już tak nie jest ?! Jaka ta cena, 0zł ? Czy może mniej ? :-)

    Możesz podać konkretny przykład - jaki model, operator, warunki
    czy tylko tak sobie napisałeś?
    ---
    Czego ? Ceny sprzętu są adekwatne do tego, co się dostaje.

  • 50. Data: 2015-01-18 19:32:40
    Od: gawfron <g...@s...pl>

> [...]

    > zakup akcesoriów (akcesorii?) i - poprzez aktualizacje - łatanie dziur w
    > systemie. Ale tu znów wracamy do kwestii: jaki budżet i czy w grę

    Wyżej jest wymieniony S3 mini w cenie poniżej 500zł - kupowałem ponad
    rok temu za ok. 600 i jestem bardzo zadowolony. Ma wszystko razem z
    SuperAmoled i jest na tyle mały, żeby dało się go nosić w kieszeni i
    obsługiwać jedną ręką. Wszystko poza ciężkimi grami chodzi płynnie.