  • 61. Data: 2012-01-30 13:31:13
    Temat: Re: Jaki router
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal" jg5htq$bfm$...@m...internetia.pl

    > Czyli tyle ile daje fastethernet od dawna. IMHO mało,
    > ale u mnie tyle samo. Co kabel to kabel.

    Kabel daje Ci 12 MB/s w obie strony ciągłego transferu? :)
    IMO szybki ten kabel. :)

    > A masz sprzęt po drugiej stronie, który pozwoli zbindować w jedno łącze 2 kanały N
    i kanał 5 GHz? Bo to teoretycznie 450 mbps to
    > tylko przy 2 zakresach radia na raz. Ja się z takim w praktyce nie spotkałem, nie
    wiem czy przypadkiem któryś macbook Air tego nie
    > ma, bo tam wycięto prawie wszystko poza wifi.

    Nie mam. Zanim będę miał, chcę widzieć, do czego to mi posłuży. :)

    > I tak będzie. Jak masz przesłać kilkaset mb - paręGB to na taki HDD OK, sle jak
    kilkaset to lepiej odłączyć od routera SOHO z USB
    > NAS i podpiąć fizycznie. Choćby dlatego, że ntfs-3g potrafi ładnie obciążyć nawet
    Athlona64, a prawie wszyscy te dyski mają w
    > NTFS.

    Na razie podpinam -- i chcę mieć USB3 oraz eSATAnizm w notebooku.
    Na przykład chciałbym mieć takie coś:

    http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    > WYBIJ SOBIE Z GŁOWY NAS W ROUTERZE SOHO DO REGULARNYCH BACKUPÓW.

    Nie do BACKUPÓW. Ale do współdzielenia plików.

    > Głośniej już nie potrafię. Naprawdę - będziesz zawiedziony. Raz że to zawsze będzie
    wolne. Jak potrzebujesz czegoś takiego to
    > bierze się np: obudowę z portem GB etherent + eSATA albo USB 3.0 (działa co się
    najpierw podłaczy) - wtedy duże ilości danych
    > przerzucasz przez łącze lokalne, a udostępnianie działa po ethernecie. Do kupienia
    za podobną cenę co ten router - rzędu 170 zł.

    Ale trzeba wiązać kablami.

    > Inna sprawa że IMHO backupu na domowym dysku AllwaysOn to taki sobie pomysł. Sam
    mając 3xHDD w RAID0 z konieczności robię backupy,
    > dokumenty/zdjęcia oczywiście również na DVD-R + chmura, ale np: migawki systemu na
    HDD zewnętrznym w kieszeni USB - włączam go
    > tylko wtedy gdy jest potrzebny. Obawiałbym się trzymać kilkuletni dysk SATA SOHO z
    backupami cały czas włączony.

    Backupy systemów mam na dysku z tymi systemami. I przydają się rzadko,
    żeby nie powiedzieć, że nigdy. Natomiast dają poczucie spokoju, gdyż
    w każdej chwili (gdy coś nawali w systemie) mogę odpalić (na przykład
    gdzieś poza domem, na tak zwanym bezdrożu) komputer z backapowego sytemu.

    Inne backapy też mogę robić podłączając dysk po drucie, bo jednak
    takie backupy robię rzadko. :) [lub wcale]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2012-01-30 14:59:21
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    miab <m...@w...pl> napisał(a):
    > Tp-Link TL-WR1043ND lub Netgear WNR3500L. Oba z alternatywnym
    > oprogramowaniem. Dwa 300Mb/1Gb routery o najlepszym stosunku możliwości
    > do ceny.
    >
    > miab

    Mam pytanie, dotyczące alterantywnego oprogramowania, konkretnie wspomnianego
    Gargoyle_PL by Obsy. Przeczytałem informacje na stronie eco.one i nie do
    końca rozumiem, czy wgrywając ten system, dalej mam możliwośc konfigurowania
    routera za pomocą przeglądarki, tak jak w przypadku oryginalnego firmware,
    czy też muszę kożystać z dodatkowych programów/narzędzi, o których mowa na ww
    stronie. Zastanawiam się nad zakupem wspomnianego TL-WR1043ND, system na
    wszystkich PC w domu to XP. D-Linków mam już dosyć:(
    PP

  • 63. Data: 2012-01-30 18:02:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-30 12:15, Michal pisze:
> [...]

    Fakt, po prostu raz takiego TPlinka kupowałem dawno temu, za dużo wyższą
    cenę niż ma obecnie, i już nie sprawdziłem. W tej sytuacji tplink wygrywa.

    > Jeśli ktoś z Was ma dostęp do tego DIR-825 po SSH dajce wynik poniższego
    > - interesuje mnie zwłaszcza ile on ma BogoMIPS oraz jeśli robiliście
    > testy - ile wyciąga w ZAPISIE na 2,5" dysk USB w NTFS przy ntfs-3g oraz
    > w FAT32/exFAT.
    Z dyskami 2.5" na usb to bym był ostrożny (kwestia zasilania ich z
    routera), ale na dysk 3.5" z własnym zasilaczem - idzie bez problemu
    18-20MB/s po 1Gbit, samba, ntfs , a to lepiej niż miewają tanie (~200zł
    bez dysku) NASy.

    > root@Gargoyle:~$ cat /proc/cpuinfo
    Będę w robocie to zapodam...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 64. Data: 2012-01-30 18:18:47
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 08:19:11 +0100, Michal napisał(a):

> [...]
    > Gorgoyle domyślnie kanał ustawiony jest na 20, a nie 40 MHz.
    > I bardzo dobrze IMHO - kto nie potrzebuje - nie sieje bez sensu, a kto
    > potrzebuje włączy. Sprawdź co z tym Dellem - u mnie na starszym Dellu
    > łączy się albo na 54 mbps z max jakością (karta w laptopie to tylko wifi
    > G) albo na 130-270 mbps przez 1-2 sciany w laptopie z N. Dużo zależy od
    > anteny i karty - lubią się z Atherosami, bo same są na radiu Atherosa.
    > Dwa 1043nd w bridge bez problemu wyciągają ~300 mbps na ~30m przez ulicę
    > z bezpośrednią widocznością (w wireless bridge).

    Wifi w tym lapku tez ma N, to konkretnie "Dell's Wireless 1520 Wireless-N
    Half mini card". W Gargoylu ustawiony mam kanal 40Mhz, lapek niewazne czy
    metr czy 10m od routera nie chce wejsc powyzej 72mbit (zazwyczaj tylko na
    65mbit).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 65. Data: 2012-01-30 18:27:42
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-30 15:59, PL(N)umber_One pisze:

> [...]
    > stronie. Zastanawiam się nad zakupem wspomnianego TL-WR1043ND, system na
    > wszystkich PC w domu to XP. D-Linków mam już dosyć:(

    Tak będzie możliwość konfigurowania za pomocą przeglądarki.
    http://eko.one.pl/?p=openwrt-gargoylepl
    https://picasaweb.google.com/104174326955727711142/G
    argoyle02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKbE0vOF1MKNCA&fe
    at=directlink

    miab

  • 66. Data: 2012-01-30 20:34:41
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-01-30 13:23, Michal pisze:

> [...]
    > udziałem CIFS i nie montowanie go po reboocie (za każdym razem trzeba
    > było klepnąć to ręcznie) który serwował odtwarzaczowi głównie piosenkę
    > pt. "Pojawiam się i znikam". Przez to przez ~rok był tylko routerem
    > backupowym, a samo łącze do sieci stało na WRT54GL z Tomato. W razie
    > czego bez problemu można wrócić na WR1043ND do firmware producenta,
    > a zbrickowanie go przy tym bootloaderze wymaga naprawdę specjalnych
    > "zdolności".
    > Routery takie jak WRT54Gv1-4/WRT54GL czy WR1043ND nie kupuje się po to

    Skoro mówisz, że taka zmiana to nie tylko dodatkowe możliwości których w
    sumie nie potrzebuję, ale także większa stabilność, to pewnie się za to
    wezmę w wolnym czasie :)

  • 67. Data: 2012-01-31 08:08:21
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > Skoro mówisz, że taka zmiana to nie tylko dodatkowe możliwości których w
    > sumie nie potrzebuję, ale także większa stabilność, to pewnie się za to
    > wezmę w wolnym czasie :)

    Wieksza stabilnosc i wieksza wydajnosc - u mnie na Gargoylu transfery po
    wifi sie poprawily, a z dysku USB to wrecz dramatycznie sie poprawily.

  • 68. Data: 2012-02-20 11:39:56
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Fri, 27 Jan 2012 13:59:19 +0100
    omega_fan <o...@n...com> wrote:

    > TP-Link TD-WR1043ND z softem Gargoyle (najlepiej wersja PL - by
    > Obsy). Mam, uzywam, spelnia wszystkie Twoje zalozenia. Pelne Wifi
    > N, laczy mi sie na 300 mbit bez problemow z laptopem Dell.

    Kupilem ten router, wrzucilem OpenWRT, skonfigurowalem WAN, LAN,
    WIFI, WOL, DDNS, Drukarke na USB, dzisiaj jeszcze postawie DLNA.
    Smiga jak zloto. Dzieki za info.

    ps. na allego wystawie Draytek 2910vg jakby ktos reflektowal.

    tyran