  • Data: 2009-07-01 12:20:58
    Temat: Re: Jaki shell ju? jest w Windows
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h2fjcc$7mp$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > z jednej strony znęcasz się, zupełnie niepotrzebnie, nad mechanizmami z
    > poprzedniej epoki, z drugiej strony chcesz rozwiązania, które nie wymaga
    > żadnych dodatkowych komponentów (PowerShell nie może być, bo nie ma go
    > standardowo w starszych systemach), czyli de facto ograniczasz się do
    > rozwiazań z poprzednich epok.

    Nie będę ci radził abyś w Google poszukał definicji słowa "epoka" - ale
    trudno uznać, że XP sprzedawany ciągle z netbookami to prehistoria czy epoka
    lodowcowa. Bo to coś, co może dostać ZU wprost ze sklepu. Dzisiaj. Jutro. I
    jeżeli dobrze rozumiem, to PowerShell nie instaluje się sam z siebie w SP3
    czy przez Windows Update. Gdyby się instalował... cóż, właśnie pierwotne
    pytanie było o tym, co jest standardowo-standardowym-preinstalowanym
    narzędziem MS będącym odpowiednikiem bash dla Uniksów/Linuksów.

    Oczywiście - możesz np. stwierdzić, że aby uruchomić twój program to trzeba
    kupić komputer z Windows 7 i procesorem produkowanym w lipcu 2009, bo te
    wcześniejsze - to inna epoka itd. itp. I będziesz miał do pewnego stopnia
    rację.

    A ja mam też do pewnego stopnia rację, że w Uniksach są rozwiązania z końca
    lat 60-tych. Czyli jakieś półwiecze. A algorytm Euklidesa to tysiące lat,
    wzorek na odległość w przestrzeni kartezjańskiej to Pitagoras zapodał.
    Bardzo jestem ograniczony, że nadal wierzę w teorię Kopernika?

    > proponuję wątek zakończyć.

    Słuszna propozycja.

    > czy inny problem, tylko o to że chcesz sobie ponarzekać.

    Też. Ale na pręgierzu 50% lub więcej respondentów nie wiedziałby co to jest
    bash. I nie potrafiłoby udzielić merytorycznej odpowiedzi.

    slawek