  • 1. Data: 2009-06-30 12:27:37
    Temat: Jaki shell już jest w Windows
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    W Linuksie sprawa jest prosta - bash, albo i jakiś inny.

    A jaki shell/język skryptowy jest dostępny w MS Windows - chodzi o to, aby
    niczego nie trzeba było instalować i aby nie trzeba było sprawdzać jakie to
    są Windows (Vista czy np. jakieś ME/NT) ? Polecenia z plików BAT to trochę
    za mało...

    slawek

  • 2. Data: 2009-06-30 12:48:40
    Temat: Re: Jaki shell już jest w Windows
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

> [...]
    > niczego nie trzeba było instalować i aby nie trzeba było sprawdzać jakie
    > to są Windows (Vista czy np. jakieś ME/NT) ? Polecenia z plików BAT to

    pliki BAT były narzędziem skryptowania w czasach DOSa. potem długo długo był
    Windows Scripting Host (część systemu od Windows 98!), a od dłuższego czasu
    jest PowerShell, umozliwiający pisanie skryptów z dostępem do biblioteki
    standardowej .NET.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms950396.asp
    http://technet.microsoft.com/pl-pl/scriptcenter/dd74
    2419(en-us).aspx

    Wiktor Zychla

  • 3. Data: 2009-06-30 12:54:47
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > niczego nie trzeba było instalować i aby nie trzeba było sprawdzać jakie
    > to są Windows (Vista czy np. jakieś ME/NT) ? Polecenia z plików BAT to

    Każdy Windows (na którym zainstalowany jest IE 4.01 lub nowszy)
    zawiera komponent który nazywa się Windows Scripting Host
    Standardowo pozwala on na korzystanie z JavaScript oraz VBScript.
    (dokumentacja:
    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?fami
    lyid=01592C48-207D-4BE1-8A76-1C4099D7BBB9&displaylan
    g=en )

    Jeśli to za mało to pozostaje tylko doinstalowanie jakiegoś innego języka,
    na przykład Microsoft-owego PowerShell-a

    ps.
    Dzięki swojej otwartej budowie WSH pozwala
    na dodawanie obsługi kolejnych języków skryptowych
    Skorzystała z tego firma ActiveState kilka lat temu
    przygotowując instalki ActivePerl i ActivePython w taki sposób
    aby jezyki te były dostępne w każdym programie korzystającym z WSH
    (na przykład w Internet Information Services)

    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-06-30 13:19:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 30 Jun 2009 14:48:40 +0200, "Wiktor Zychla"
    <u...@n...com.eu> wrote:

> [...]
    >jest PowerShell, umozliwiający pisanie skryptów z dostępem do biblioteki

    px
    >http://technet.microsoft.com/pl-pl/scriptcenter/dd7
    42419(en-us).aspx

    >Wiktor Zychla

    A o PowerShell nei slyszeli?...

    A.L.

  • 5. Data: 2009-06-30 13:33:07
    Temat: Re: Jaki shell ju? jest w Windows
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 30.06.2009, A.L wrote:
> [...]
    spx
    742419(en-us).aspx

    > A o PowerShell nei slyszeli?...

    A co to jest PowerShell?

    --
    Stanislaw Klekot

  • 6. Data: 2009-06-30 14:50:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 30 Jun 2009 13:33:07 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam> wrote:

    > ********************
    > ***************

    aspx
    d742419(en-us).aspx

    >A co to jest PowerShell?

    To taki baca

    A.L.

  • 7. Data: 2009-06-30 15:43:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Czytaj.

  • 8. Data: 2009-06-30 17:50:56
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > A o PowerShell nei slyszeli?...

    nie.

  • 9. Data: 2009-06-30 21:47:05
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...
    > On Tue, 30 Jun 2009 13:33:07 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    >
    > To taki baca
    >
    > A.L.

    A czy PowerShell jest preinstalowany i na każdych MS Windows - czy też
    trzeba go doinstalować? Bo jak doinstalowywać - to po prostu odpada.

    Pytałem się wyraźnie: jaki jest już w systemie. O tym że można mieć bash w
    MS Windows to ja wiem i to mi by wystarczało. Niestety, bash nie jest
    preinstalowany.

    slawek

  • 10. Data: 2009-06-30 22:02:27
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Robert Winkler" <w...@N...fm> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h2d1uu$27m$...@i...gazeta.pl...
    > Każdy Windows (na którym zainstalowany jest IE 4.01 lub nowszy)
    > zawiera komponent który nazywa się Windows Scripting Host

    Czyli skrypty VBS powinny działać - chyba że nie zadziałają (bo użytkownik
    zablokował WSH na wsiakij słuczaj - np. bojąc się złośliwego oprogramowania
    czy innej wścieklizny)...

    Czy w 7 będą? Oto jest pytanie...

    No i co będzie jak ktoś uparty i wyrzuci IE? No, niech się martwi.

    > http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?fami
    lyid=01592C48-207D-4BE1-8A76-1C4099D7BBB9&displaylan
    g=en )

    I wiele innych. Po prostu pytałem nie dlatego że nie widziałem nigdy
    skryptów VB, ale dlatego że chcę wybrać coś "lekkiego" - i sam już nie
    pamiętam co instalowałem a co nie. Dla przykładu .NET - teoretycznie można
    nie mieć chyba .NET na Windows (XP zaraz po instalacji). Założenie jest
    takie: program exe plus jakieś skrypty ale zero instalacji, grzebania w
    rejestrze. Program nieprzeźroczysty i wyłącznie ze stdin/stdout - po to aby
    nie zastanawiać się, jak zrobić go i jak zrobić go aby chodził w
    Linuksie/Windows/czymkolwiek. Skrypty: każdy może obejrzeć kod źródłowy i
    przekonać się że tam nie ma krasnoludków. Co wyklucza instalowanie ekstra
    pakietów czy konfigurowanie bash - bo to będzie już za trudne dla ZU.

    slawek