    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki shell już jest w Windows
    Date: Wed, 1 Jul 2009 23:38:20 +0200

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h2gh1f$1l8q$...@o...icpnet.pl...
    > Chciałem zwrócić tylko uwagę na to, że może akurat nie ma sensu upierać
    > się przy dostępności "z pudełka" w każdym Windows. Dlatego zapytałem o

    Jest sens. Prosty i oczywisty - aby zainstalować coś "ponad pudełko" -
    trzeba wykorzystać to co dają gołe i wesołe Windows.

    > VB to rodzina języków które nie służą do pisania skryptów i zazwyczaj są
    > kompilowane a tylko jej część korzysta z .NET. Pewnie miałeś na myśli VBS,

    Nie podniecaj się, że wiesz co miałem na myśli - na myśli miałem VB 2008.
    Takie coś co kompiluje się do exe-ków ale na dzień dobry woła .NET bo jest
    CLR. Czy masz jakiś problem z wyobrażeniem sobie programu w VB 2008 który
    zarządza uruchamianiem innego programu?!

    > Czyli szukasz zewnętrznych rozwiązań które będziesz musiał doinstalować. W
    > Windows nie ma wielu fajnych narzędzi, które są powszechnie dostępne w

    Mądra uwaga - MS Windows nie są tak dobre jak Linuks. Ale cóż, bez
    przesady - to ma być 20-linijkowy skrypt do odpalania durnego programu.
    Chyba możliwe w Viście? Czy jednak produkty MS nadają się TYLKO do grania?!

    > linuksowych dystrybucjach. Albo się będziesz męczyć z tym co jest w
    > Windows albo sobie coś doinstalujesz. A jak już instalujesz to czemu nie
    > PS? I nie

    Problem w tym, że to nie ja musiałbym "coś doinstalowywać" - ale każdy kto
    miałby używać mojego programu. Nota bene, co oznacza wg. ciebie
    zewnętrzne/wewnętrzne? Type jest dobre bo wewnętrzne, a xcopy złe bo
    zewnętrzne?! Nie rozśmieszaj mnie. I mały drobiazg - sed np. nie wymaga
    instalacji, nie miesza w rejestrze i jest urewsko mały (wersja dla Windows
    to 48 kilobajtów). PowerShell też specjalnie nie jest duży - ale to zawsze
    1.6 megabajta i do tego wymaga instalacji (patch?), czyli miesza w rejestrze
    i powłoce - a i tak pewnie nie robi tego co robi sed. To chyba już sobie
    wyjaśniliśmy dlaczego nie.

    slawek