  • 11. Data: 2015-04-28 16:32:10
    Temat: Re: Jaki switch 5-port Gigabitowy?
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 15:52, Chris pisze:

    > Polecam najpierw poczytać specyfikację produktu zanim się coś napisze:
    >
    > http://www.netgear.com/home/products/networking/swit
    ches/GS205.aspx#tab-techspecs

    > Jumbo Frame Support: 9720 bytes

    Faktycznie, specyfikacja zawiera coś innego niż datasheet
    (http://www.netgear.com/images/pdf/UnmanagedSwitches
    200_DS.pdf). Jakiś
    skromny ten dokument. A powinno być inaczej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2015-04-29 22:18:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 00:07, 2late pisze:

    > Mam TP-Link TL-GS105 i pomiedzy PCetem a Zyxelem nsa310 mam do 45MB/s.

    Czyli nieźle, mam NSA-310S czyli słabszy model. Podłączony do routera
    Asus RT-N16, powłączane wszędzie (PC, Router,NAS) Jumbo Frames i osiągam
    przy zapisie 55MB/s. Jeżeli ze switchem po drodze osiągnę to samo będzie
    super.

    Irokez

  • 13. Data: 2015-04-29 22:21:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 10:24, Chris pisze:

    > Słońce.....
    >
    > Z tych modeli co podał w/w jest najlepszym wyjściem.

    Podałem te, co znalazłem na szybko że mają Jumbo Frames, no i nie
    kosztują 400PLN. To nie musi być wersja wojskowa, tylko wystarczy że nie
    będzie ograniczał i tak wolniejszego NAS'a.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2015-04-29 22:46:02
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/29/2015 09:18 PM, Irokez wrote:

> [...]
    > zapisie 55MB/s. Jeżeli ze switchem po drodze osiągnę to samo będzie super.

    A ja sie zastanawiam czy ten moj NAS obsluguje Jumbo frames, w manualu
    jest, w change logu do ostatniego firmware'u tez pisza ze jest ale w
    interfejsie www Zyxela tego nie ma - i badz tu madry.
    To samo ze switchem, na stronie tp-linka nic o tym nie pisza ale juz na
    stronie amazona i innych pisza ze jest.
    Nie wiem czy to ma wplyw ale mam ustawiony teaming na 2 kartach sieciowych
    intela i moze to cos pomaga albo to tylko placebo. :)

  • 15. Data: 2015-04-29 23:08:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 22:46, 2late pisze:

> [...]
    > Nie wiem czy to ma wplyw ale mam ustawiony teaming na 2 kartach
    > sieciowych intela i moze to cos pomaga albo to tylko placebo. :)

    U mnie w NAS-310S jest opcja do włączenia Jumbo Frames i wyboru jego
    wielkości 4/8/9kB: Sieć -> TCP/IP -> Ramki powiększone.
    To samo w routerze oraz ustawieniach karty sieciowej komputera.
    Domyślnie jest zawsze opcja wyłączona na urządzeniach.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2015-05-04 18:21:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:
    > Witam
    >
    > Właśnie walczyłem czemu mam transfer PC- NAS na poziomie 10MB/s jak na
    > 100Mbit. A było więcej.
    > No i pominąłem w końcu Switch marki "8Level" typ GES-5D. Ten śmieć może
    > i negocjuje 1000Mbit ale transfery ma jak widać co najwyżej 100Mbit.
    >
    > Pytanko - co niedrogiego ale Gigabitowego nie tylko na papierze ale i
    > realnie, z obsługą Jumbo Frames, kupić?
    > TP-Link TL-GS105, Edimax ES-5500G V2, Netgear GS205, D-Link DGS-1005D?

    Mam Netgear GS105 w domu i GS108 w biurze i jest tak, jak powinno być.
    Tzn. wszystko działa jak należy, posiada pełną sygnalizację diodami i
    metalową obudowę jako bonus.

  • 17. Data: 2015-05-06 22:38:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > realnie, z obsługą Jumbo Frames, kupić?
    > TP-Link TL-GS105, Edimax ES-5500G V2, Netgear GS205, D-Link DGS-1005D?

    hmm.. Podłączyłem Netgear zamiast 8Level, nadal mam prędkość jak 100Mbit
    mimo 1GBit na porcie LAN. Podłączyłem laptopa i też pokazuje 1GBit a
    transfer 100MBit.
    Przepiąłem więc NSA-310S do routera. PC za switchem zaczął działać
    normalnie.
    Nie mam pojęcia o co chodzi. Coś problemy robi na switchu ten NAS w
    takim razie. Ale i tak lepiej niż na 8Level, bo tam żadne kombinacje nic
    nie dawały.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2015-05-07 07:42:24
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 22:38, Irokez pisze:
    .
    > Nie mam pojęcia o co chodzi. Coś problemy robi na switchu ten NAS w
    > takim razie. Ale i tak lepiej niż na 8Level, bo tam żadne kombinacje nic
    > nie dawały.

    Zobacz jak jest ustawiony w NAS Jumbo Frame, czy możesz podesłać
    transfery przy różnych ustawieniach?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2015-05-07 11:40:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

> [...]
    > Nie mam pojęcia o co chodzi. Coś problemy robi na switchu ten NAS w
    > takim razie. Ale i tak lepiej niż na 8Level, bo tam żadne kombinacje nic

    Już się pogubiłem. LAN to jest 10/100/1000Mbit/sek. Realną przepustowość
    pomiędzy urządzeniami podaje się najczęściej w MB/sek. Niby nieduża
    różnica między Mbit/sek., a MB/sek., a jednak zasadnicza.

  • 20. Data: 2015-05-07 12:05:04
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 11:40, Poldek pisze:

    > Już się pogubiłem. LAN to jest 10/100/1000Mbit/sek. Realną przepustowość
    > pomiędzy urządzeniami podaje się najczęściej w MB/sek. Niby nieduża
    > różnica między Mbit/sek., a MB/sek., a jednak zasadnicza.

    Gdzie się pogubiłeś? Moim zdaniem jest wszystko jasne. Irokez napisał że
    ma transfer na poziomie 10MB/s. To jest wartość zbliżona do maksymalnej
    (około 12MB/s) jaką można uzyskać na FE czyli 100Mb/s.
    GE trudno wysycić przy połączeniu 1PC - 1PC. Do testowania takiej sieci
    można użyć aplikacji jperf.

    --
    pozdrawiam
    Piotr