    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Date: Wed, 24 Nov 2010 00:06:07 +0100
    Subject: Re: Jaki telewizor do oglądania filmów z internetu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika

    Xian Mi Mao wrote:

    > I nie spowoduje to zatkania Internetu? Jak milion odbiorców per kraj
    > wielkości Polska będzie w czasie rzeczywistym jednocześnie ciągnąć po
    > kilkanaście MB/sekundę?
    > IMHO trochę to bez sensu, nie po to stworzono Internet, w Internecie
    > KAŻDY JEDEN dodatkowy użytkownik obciąża łącze PRZY ODBIORZE danych.
    > Inaczej niż przy nadajnikach "broadcast", czyli przez eter lub antenę
    > satelitarną - sygnał jest "szeroko-puszczany" i z nie ważne czy go
    > odbierze tysiąc czy miliard anten.

    pogooglaj za :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Multicast
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Serwer_po%C5%9Brednicz%
    C4%85cy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sie%C4%87_kratowa
    http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.22
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Peering

    dodatkowo zauwaz ze telewizja naziemna ma duzy problem z prywatnoscia, jesli
    nadajemy np. programy platne, to musimy je szyfrowac twarda kryptografia az
    do finalnego odbiorcy. nie ma tez kanalu zwrotnego od uzytkownika.
    nie ma tez mozliwosci zmiany medium - w przypadku internetu jesli np. na
    danym rejonie lacza swiatlowodowe sa drogie, to uzywa sie radia (np. na
    obszarach wiejskich), jesli lacza radiowe sa drogie - to uzywa sie
    swiatlowodow (np. na obszarach miejskich)

    w przypadku telewizji nalezy rezerwowac bardzo drogie pasmo czestotliwosci,
    i to niezaleznie czy jest w ogole zamieszkane czy nie .

    btw. google, youtube, rapidshare i 21313120938 innych serwisow funkcjonuje i
    ma sie dobrze :) do 'zatkania internetu' daleko