  • 1. Data: 2010-11-21 17:27:32
    Temat: Jaki telewizor do oglądania filmów z internetu
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Szukam telewizora, który umożliwi mi oglądanie filmów z takich serwisów
    jak http://iitv.info/, czy http://www.filmy-dokumentalne.pl/.
    Chodzi o możliwość oglądania bezpośrednio z TV podłączonego do rutera
    najlepiej przez WiFi, ale po kablu też może być - bez przesyłania obrazu
    z komputera.
    Czy ktoś orientuje się które telewizory mi to umożliwią (pomijając czy
    plazma czy lcd)?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-11-21 18:10:49
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputera.
    > Czy ktoś orientuje się które telewizory mi to umożliwią (pomijając czy

    Żaden, mimo takich reklam?
    http://www.pcworld.pl/artykuly/21987/Internetowy.tel
    ewizor.html
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Pierwszy-telewizor-P
    anasonic-z-Internetem-2116197.html
    http://www.panasonic.pl/html/pl_PL/Produkty/Telewizo
    ry/Telewizory+NeoPDP/TX-P46G20/overview/4768516/inde
    x.html?trackInfo=true

  • 3. Data: 2010-11-21 18:16:20
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś orientuje się które telewizory mi to umożliwią (pomijając czy
    > plazma czy lcd)?

    http://www.pcworld.pl/news/361867/Komputer.w.telewiz
    orze.html

  • 4. Data: 2010-11-21 18:26:23
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś orientuje się które telewizory mi to umożliwią (pomijając czy
    > plazma czy lcd)?

    Dałem się na taki slogan reklamowy naciagnąć. Niestety by przegladać dowolne
    strony internetowe potrzebny jest normalny PC-t z klawiaturą, a TV
    "fullwypas" jest tylko ekranem, duzym monitorem. "Mikroskopijne" najtansze
    nettopy sobie nie radzą.

  • 5. Data: 2010-11-21 18:40:52
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > Chodzi o możliwość oglądania bezpośrednio z TV podłączonego do rutera
    > najlepiej przez WiFi, ale po kablu też może być - bez przesyłania obrazu

    Oficjalnie to żaden. Zajrzyj jednak na http://tvwidget.pl/
    Pamiętaj, że linki na stronach z filmami są zwykle dość dobrze
    poukrywane. Również nie wszystkie formaty plików są akceptowane przez TV.

    Paweł

  • 6. Data: 2010-11-22 00:05:51
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Krzysiek wrote:

> [...]
    > z komputera.
    > Czy ktoś orientuje się które telewizory mi to umożliwią (pomijając czy

    imho nie ma to sensu, bo kupisz dwa 'polprodukty' - pol-monitor i pol-
    komputer w jednym opakowaniu. jednak co jak co ale kazdy uzytkownik ma swoje
    preferencje. jedni mowia ze plazmy sa be, drudzy ze lcd to dno. jednym
    potrzeba duzej przekatnej ekranu, dla innych wazniejszy jest kontrast , itd.
    itp.

    tak samo jesli chodzi o komputer. dla jednej osoby wazniejszy jest szybki
    start, dla innej - dostepnosc otwartych sterownikow, dla jeszcze innej -
    zuzycie energii, itd, itp.

    zeby zaspokoic te wszystkie zachcianki w jednym urzadzeniu trzebaby nie lada
    roznorodnosci modeli, a jak wiadomo 'nowy' telewizor jest 'nowy' moze 2-3
    miesiace...

    btw. nie prosciej po prostu kupic odpowiedni uchwyt na sciane, tak zeby za
    telewizor bezproblemowo zmiescil sie jakis komputerek? ew. po prostu laptop
    z hdmi - w koncu zeby obslugiwac 'internetowy' telewizor potrzeba jakiegos
    sterownika/klawiatury - mamy wtedy tylko jeden kabelek do 'duzego' ekranu (i
    to tez niekoniecznie, bo sa juz rozwiazania umozliwiajace przesylanie obrazu
    fullHD bezprzewodowo).

  • 7. Data: 2010-11-22 07:35:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > to tez niekoniecznie, bo sa juz rozwiazania umozliwiajace przesylanie obrazu

    Podobnie myślałem zanim nie sprawdziłem, jak w praktyce działa oglądanie
    na TV filmów pobieranych bezpośrednio z Internetu.
    Moim zdaniem ten sposób dostarczania treści niedługo wyprzedzi inne metody.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-11-23 11:24:43
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On 22 Lis, 08:35, Paweł <p...@n...pl> wrote:
    > Podobnie myślałem zanim nie sprawdziłem, jak w praktyce działa oglądanie
    > na TV filmów pobieranych bezpośrednio z Internetu.
    > Moim zdaniem ten sposób dostarczania treści niedługo wyprzedzi inne metody.

    I nie spowoduje to zatkania Internetu? Jak milion odbiorców per kraj
    wielkości Polska będzie w czasie rzeczywistym jednocześnie ciągnąć po
    kilkanaście MB/sekundę?
    IMHO trochę to bez sensu, nie po to stworzono Internet, w Internecie
    KAŻDY JEDEN dodatkowy użytkownik obciąża łącze PRZY ODBIORZE danych.
    Inaczej niż przy nadajnikach "broadcast", czyli przez eter lub antenę
    satelitarną - sygnał jest "szeroko-puszczany" i z nie ważne czy go
    odbierze tysiąc czy miliard anten.

  • 9. Data: 2010-11-23 12:54:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.11.2010 12:24, Xian Mi Mao pisze:
    > KAŻDY JEDEN dodatkowy użytkownik obciąża łącze PRZY ODBIORZE danych.
    Nie obciąża tak bardzo jak wszyscy na osiedlu oglądają wiadomości to
    będzie to jedna grupa multicastowa.

    Michoo

  • 10. Data: 2010-11-23 23:06:07
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Xian Mi Mao wrote:

> [...]
    > Inaczej niż przy nadajnikach "broadcast", czyli przez eter lub antenę
    > satelitarną - sygnał jest "szeroko-puszczany" i z nie ważne czy go

    pogooglaj za :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Multicast
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Serwer_po%C5%9Brednicz%
    C4%85cy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sie%C4%87_kratowa
    http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.22
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Peering

    dodatkowo zauwaz ze telewizja naziemna ma duzy problem z prywatnoscia, jesli
    nadajemy np. programy platne, to musimy je szyfrowac twarda kryptografia az
    do finalnego odbiorcy. nie ma tez kanalu zwrotnego od uzytkownika.
    nie ma tez mozliwosci zmiany medium - w przypadku internetu jesli np. na
    danym rejonie lacza swiatlowodowe sa drogie, to uzywa sie radia (np. na
    obszarach wiejskich), jesli lacza radiowe sa drogie - to uzywa sie
    swiatlowodow (np. na obszarach miejskich)

    w przypadku telewizji nalezy rezerwowac bardzo drogie pasmo czestotliwosci,
    i to niezaleznie czy jest w ogole zamieszkane czy nie .

    btw. google, youtube, rapidshare i 21313120938 innych serwisow funkcjonuje i
    ma sie dobrze :) do 'zatkania internetu' daleko