  • Data: 2017-12-10 14:50:00
    Temat: Re: Jaki topnik
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nieco offtopicznie: czy Allegro znacząco podniosło prowizje? W chwili
    > obecnej standardem jest, że firma sprzedająca na Allegro sprzedaje to
    > samo w swoim sklepie za sporo mniejsze pieniądze.

    Tak. Kiedyś dużo sprzedawałem w kilku kategoriach. Marże oczywiście
    zależą od działu i ceny produktu. Średnio płaciłem ok 3% za przedmioty
    50-300zł. Obecnie jest przeważnie ok. 8%. Stąd odpływ sprzedających.
    Weszły też sklepy dla sprzedawców, tam są inne zasady, które trudno da
    się porównać z w/w ale też drogo wychodzi, o ile nie drożej.

    Jest jeszcze jeden aspekt, dla którego tym razem kupujący zaczynają
    szukać poza Allegro: spam. Poszukaj sobie np. produktów w cenie 999zł.
    Znajdziesz ich od groma. No i od groma z nich posiada rzeczywiste ceny
    dużo dużo niższe. Drugi rodzaj spamu: jeden sprzedawca potrafi wrzucić
    ten sam przedmiot kilkanaście / kilkadziesiąt razy bo mając sklep
    Allegro nie ponosi opłat za wystawienie. Czasem 2-3 ekrany trzeba
    przewinąć by dotrzeć do innej oferty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek