    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie napięcie dla aku buforowego?
    Date: Tue, 16 May 2017 13:08:39 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 12:55, Adam Wysocki pisze:

    > I drugie pytanie... ograniczać mu jakoś prąd ładowania? Chciałbym żeby
    > ładował się prądem nie większym niż 1/20C... czy jak przyłożę mu te,
    > przykładowo, 13.6V, to prąd popłynie na tyle niewielki, że ładowanie nie
    > będzie dla niego bolesne?
    >
    > Chciałbym żeby większość prądu z zasilacza (sieciowego) szła do
    > przetwornicy do raspberry, a do akumulatora tylko max pół ampera, żeby
    > ładować go w jakimś skończonym czasie po całkowitym rozładowaniu. Da się
    > to jakoś zapewnić? Czy po prostu robi się to ustalając napięcie?

    Jak akumulator jest naładowany to nie będzie specjalnie obciążał
    zasilacza, ale jak zostanie rozładowany (przerwa w zasilaniu) to potrafi
    sporo pociągnąć. Zasilacz na pewno musi mieć jakieś ograniczenie prądu,
    ale może ono, według mnie, być jedno wspólne.
    Rozładowany akumulator ograniczy napięcie na wyjściu zasilacza do np.
    10V. Jak zasilaczowi dla rpi to wystarczy i pociągnie on prąd mniejszy
    od ogranicznika to cały nadmiar popłynie do akumulatora.
    P.G.