    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie napięcie dla aku buforowego?
    Date: Tue, 16 May 2017 15:22:00 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 14:40, Adam Wysocki pisze:

    > Hmm, czemu jedno wspólne? Ja bym chciał, żeby raspberry dostało tyle, ile
    > potrzebuje, a akumulator maksymalnie tyle, ile ustawię... niech się ładuje
    > i 20 godzin, jak to będzie zdrowsze.

    Nie napisałem, że musi być wspólne tylko, że może być wspólne. Takie
    rozwiązanie wydaje mi się prostsze.
    Jeśli ogranicznik będzie powyżej potrzeb raspi to ono zawsze dostanie
    tyle ile potrzebuje, a akumulator dostanie całą resztę, aż się naładuje
    i przestanie brać.

    > A nadmiar do raspi nie popłynie wtedy z akumulatora?

    Nie rozumiem o jaką sytuację Ci chodzi. Spróbuj dokładnie opisać co się
    dzieje (skąd dokąd jakie prądy) gdy się obawiasz że nadmiar popłynie z
    akumulatora.
    Nie wiem ile raspi potrzebuje. Załóżmy, że 0,5 do 1A z 5V.
    Przetwornica z 12V na 5V będzie brała 0,25A do 0,5A z 12V, a z 10V
    trochę więcej (ale dla uproszczenia zakładam, że tyle samo).
    Jeśli ogranicznik w zasilaczu ustawimy na 0,6A to w czasie ładowania
    akumulatora jak raspi będzie brało 0,25 to 0,35 popłynie do akumulatora,
    a jak będzie brało 0,5 to 0,1 popłynie do akumulatora.
    P.G.