    From: ak <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jakie narzędzia do aplikacji bazodanowej
    Date: Fri, 14 Aug 2009 08:29:33 +0000 (UTC)

    On Fri, 14 Aug 2009 00:52:48 -0700, Maciej Sobczak wrote:

    > Nie napisałeś o co chodzi, więc zakładam, że o bibliotekę, która pozwala
    > na dostęp do baz danych.
    Chodzi mi o dostęp oraz prezentację danych. Qt zawiera jedno i drugie, z
    tym, że tak jak napisałem, sql w qt jest ale trochę niedorobiony. Jeśli
    do dostępu do danych użyjemy np QSqlRelationalTableModel to praktycznie
    nie da się opisać bardziej złożonych relacji. Nawet odwołanie z głównej
    tabeli to kilku pól powiązanej jest chyba niemożliwe. Mnie się to w
    każdym razie nie udało. Za to klasa ta oferuje automatykę w zakresie
    modyfikacji danych. Wystarczy dorobić interface.
    Natomiast jeśli opisać model danych zapytaniem to da się wszystko, ale
    modyfikowanie danych trzeba robić w całości ręcznie.

    > Nie napisałeś w jakim języku, ale skoro jest Qt, to ostrożnie przyjmuję,
    > że w C++.
    C, C++ preferowane, ale może być cokolwiek podobnego, w tym również
    skryptowe.

    > Możesz spróbować tego:
    >
    > http://soci.sourceforge.net/
    Dzięki, wygląda fajnie tylko trzeba sprawdzić z jakim GUI to da się
    sensownie (czyt. szybko) połączyć.

    Właśnie znalazłem taki projekt: Ultimate++ http://www.ultimatepp.org/
    Może ktoś może podzielić się opiniami na jego temat?