  • 1. Data: 2009-08-14 07:15:15
    Temat: Jakie narzędzia do aplikacji bazodanowej
    Od: ak <a...@o...pl>

    Witam,
    Mam za sobą prostą aplikację bazodanową w oparciu o Qt 4.5. Wszystko
    fajnie, działa ok na Linux i Windows, ale czas jaki musiałem poświęcić na
    oprogramowanie wyświetlania danych z bazy trochę mnie zniechęcił do
    takich zastosowań Qt. Nie dość, że obsługa sql, a szczególnie modelu
    relacyjnego kuleje to na dodatek trzeba się zajmować każdą małą pierdółką
    zamiast skupić się na logice programu.
    Ponieważ nie siedzę w temacie - programy bazodanowe owszem pisałem, ale
    było to w latach '90 przy użyciu narzędzi SuperNOVA 4GL - nie mam pojęcia
    czego dziś używa się do baz danych. Chodzi mi przede wszystkim o
    narzędzia open source, ew. nie open ale darmowe i koniecznie
    wieloplatformowe.
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2009-08-14 07:52:48
    Temat: Re: Jakie narzędzia do aplikacji bazodanowej
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 14 Sie, 09:15, ak <a...@o...pl> wrote:

    > Mam za sobą prostą aplikację bazodanową w oparciu o Qt 4.5.
    [...]
    > Chodzi mi przede wszystkim o
    > narzędzia open source, ew. nie open ale darmowe i koniecznie
    > wieloplatformowe.

    Nie napisałeś o co chodzi, więc zakładam, że o bibliotekę, która
    pozwala na dostęp do baz danych.
    Nie napisałeś w jakim języku, ale skoro jest Qt, to ostrożnie
    przyjmuję, że w C++.

    Możesz spróbować tego:

    http://soci.sourceforge.net/

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 3. Data: 2009-08-14 08:29:33
    Od: ak <a...@o...pl>

    On Fri, 14 Aug 2009 00:52:48 -0700, Maciej Sobczak wrote:

    > Nie napisałeś o co chodzi, więc zakładam, że o bibliotekę, która pozwala
    > na dostęp do baz danych.
    Chodzi mi o dostęp oraz prezentację danych. Qt zawiera jedno i drugie, z
    tym, że tak jak napisałem, sql w qt jest ale trochę niedorobiony. Jeśli
    do dostępu do danych użyjemy np QSqlRelationalTableModel to praktycznie
    nie da się opisać bardziej złożonych relacji. Nawet odwołanie z głównej
    tabeli to kilku pól powiązanej jest chyba niemożliwe. Mnie się to w
    każdym razie nie udało. Za to klasa ta oferuje automatykę w zakresie
    modyfikacji danych. Wystarczy dorobić interface.
    Natomiast jeśli opisać model danych zapytaniem to da się wszystko, ale
    modyfikowanie danych trzeba robić w całości ręcznie.

    > Nie napisałeś w jakim języku, ale skoro jest Qt, to ostrożnie przyjmuję,
    > że w C++.
    C, C++ preferowane, ale może być cokolwiek podobnego, w tym również
    skryptowe.

    > Możesz spróbować tego:
    >
    > http://soci.sourceforge.net/
    Dzięki, wygląda fajnie tylko trzeba sprawdzić z jakim GUI to da się
    sensownie (czyt. szybko) połączyć.

    Właśnie znalazłem taki projekt: Ultimate++ http://www.ultimatepp.org/
    Może ktoś może podzielić się opiniami na jego temat?

  • 4. Data: 2009-08-14 13:08:35
    Temat: Re: Jakie narz�dzia do aplikacji bazodanowej
    Od: "Mariusz Marsza�kowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ak <a...@o...pl> napisaďż˝(a):
    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

    Swego czasu byłem współautorem dość dużej aplikacji, której istotną cześć
    stanowiła baz danych. Użyliśmy borland builder c++ i postgreesql. Jako narzędzie
    mogę polecić z czystym sumieniem, chyba nie natknęliśmy się na zupełnie
    żaden problem. Natomiast specyficzne rozszerzenia języka C++ i pomieszanie
    z pascalem mi osobiście działało na nerwy i dlatego przerzuciłem się na QT.

  • 5. Data: 2009-08-14 15:39:15
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    ak pisze:

    > Chodzi mi przede wszystkim o
    > narzędzia open source, ew. nie open ale darmowe i koniecznie
    > wieloplatformowe.

    ultimate++

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,