  • Data: 2011-10-07 15:32:07
    Temat: Re: Jakie zonki na egzaminie na PJ B?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-06 17:42, Heinzkalter pisze:
    > Po to zostal wymyslony system punktów, mandatow i kar, żeby skutecznie
    > eliminować z ruchu kierowcow powodujących zagrożenia.

    O to to. Tylko że ...
    >Niestety w Polsce
    > system ten jest jeszcze niewydolny, bo sankcja wedlug mnie jest zbyt
    > malo dotkliwa. Sam egzamin sprawy nie zalatwia - wedlug mnie do egzaminu
    > można by bylo przystapić dopiero po roku jazdy komunikacją miejska -
    > wtedy kara odniosla by skutek.
    Niewydolność systemu kar ma jeszcze jeden aspekt o którym raczyłeś
    zapomnieć: nie uwzględnia zupełnie "drugiej skrajności" czyli wszelkiej
    maści kapeluszników jeżdżących lewym pasem dużo poniżej prędkości
    dopuszczalnej (bo on się czuje bezpiecznie przy 40km/h na drodze z
    limitem 90 km/h), zasypiających na światłach, utrudniających
    wyprzedzanie (a dokąd to wariacie, gdzie wyprzedzasz, a ni chu chu nie
    puszczę), blokujących pasy zjazdowe (edukatorzy nie rozumiejący pojęcia
    jazdy na zamek) itd. Oni również, jeśli nie przede wszystkim, powodują
    zagrożenie, często znacznie większe niż "miszcze prostej" bo takiego
    kapelusza-zawalidrogę wymija kilkudziesięciu innych kierowców, w sposób
    nierzadko niezbyt bezpieczny. Jeśli takich kapeluszników będzie się
    karać z całą surowością odbierając im, tak samo jak to się teraz potrafi
    dziać z "piratami" złapanych parę razy na 65/50 lub 110/90 to ja jestem za.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: