    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Date: Sun, 23 May 2010 13:40:17 +0200

    > i na koniec dla wszystkich - zagadka
    > dlaczego podłączając piecyk czy lampę o mocy np 500W przedłużacz się będzie
    > grzał ale działał a podłączając tv, dvd, PC itp ma duże szanse się zapalić?

    Jaja sobie robisz? :D... to akurat oczywiste :) cos fi itp :)... moc
    czynna nie musi mieć zbyt wiele wspólnego z płynącymi w kablu prądami, a
    to właśnie od wartości prądu zależy ciepło wydzielane na rezystancji
    przewodu :D.. co wygrałem?? Zestaw naprawczy do przedłużaczy?? :D...

    > jak nie jesteś majsterkowicz-elektryk to albo zamów u elektryka albo szukaj
    > kabli produkcji typu spółdzielnia niewidomych np typu
    > http://www.biersin.com.pl/ albo jakiegoś znanego producenta krajowego a nie
    > firmy która tylko handluje

    Dobra, a co mi daje powyższy link? Fakt, że mogę sobie kupić paczkę z 10
    przedłużaczami mnie nie urządza ;P... Przecież nie będę tego rozdawać
    ludziom jako prezenty ;P... Pytanie, czy i które sklepy to zaoferują...
    Ale tu nie ma co gadać - jeśli ktoś pójdzie do sklepu i zobaczy na półce
    przedłużacz za 20zł i za 7zł, kupi ten drugi... A jak nie zobaczy tego
    za 7zł, to pójdzie do marketu i tam kupi go za 5zł...
    Niestety, to brak odpowiednich regulacji i odpowiednich kontroli jest
    wszystkiemu winny! Tutaj na grupie spotykają się ludzie, którzy wiedzą o
    co chodzi i mają pewną świadomość zagrożenia. Przeciętny użytkownik nie
    wie o co chodzi. Liczy, że produkt kupowany w sklepie jest bezpieczny!!
    I dlatego nie widzi potrzeby dopłacania do czegoś, co "nie może się
    zepsuć"!! Jak się na czymś nie znam, to też kupię tańszy produkt... I
    tyle :). A ile to ma negatywnych aspektów? Pomijając groźne pożary, to
    są także pewne aspekty ekonomiczne. Kto z osób obecnych na grupie nie
    bałby się założyć firmę, które produkowała by takie buble? Każdy by się
    bał... bo producenta krajowego łatwiej dopaść... Więc mamy do wyboru -
    produkować przedłużacze 3x droższe, których nikt nie kupi, albo nie
    produkować. I to się nazywa wspieranie rodzimego przemysłu...

    Konop