  • 1. Data: 2010-05-22 16:57:28
    Temat: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Ku przestrodze...
    Dzisiaj podczas wyłaczania przedłużacza z gniazdka przed burzą
    zauważyłem że kabel jest goracy i miękki a koło wtyczki zaczyna się
    topić. Kurdę - myślę sobie - co jest? przecież tylko TV, tuner i
    amplituner pod niego podłączone mam. Razem nie biorą wiecej niż 300W.
    Przecinam kabel przedłużacza, a tam w każdej żyle dwa, może trzy
    druciki grubości włosa. Myślałem że nie stosuje się w elektryce
    mniejszych przekrojów niż 0.75mm2. Do tego napis na przedłużaczu - max
    3520W przy 230V, przecież on się topił przy dziesięć razy mniejszym
    prądzie! Dobrze że akurat w domu byłem bo mogło mi zjarać mieszkanie,
    jeśli ktośby tam podłączył pod niego jeszcze jakiś dodatkowy
    odbiornik. Broń Boże - jakby żona suszyła włosy przed telewizorem.
    Reklama - producent polski - firma Jonex.

  • 2. Data: 2010-05-22 17:05:24
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 18:57:28 +0200, BearBag <c...@g...com> said:

    > Do tego napis na przedłużaczu - max
    > 3520W przy 230V, przecież on się topił przy dziesięć razy mniejsz ym
    > prądzie!

    To przy 3kW byłaby impreza "światło i dzwięk", plus wytwornica dymu...

    > Dobrze że akurat w domu byłem bo mogło mi zjarać mieszka nie,

    A jak już ten prezdłużaczyk zdemolowałeś, to sprawdź czy izolacja
    przynajmniej samogasnąca... Może się okazać że będzie się jarać aż miło.

    > jeśli ktośby tam podłączył pod niego jeszcze jakiś dodatkowy
    > odbiornik. Broń Boże - jakby żona suszyła włosy przed telewizorem .
    > Reklama - producent polski - firma Jonex.

    Trzeba zwracać uwagę na taki bądź podobny napis:
    Wyprodukowano w P.R.C dla [tu_nazwa_polskiej_firmy]

    --
    DJ

  • 3. Data: 2010-05-22 17:10:25
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 19:05:24 +0200, DJ <j...@p...onet.pl> said:

    > Trzeba zwracać uwagę na taki bądź podobny napis:
    > Wyprodukowano w P.R.C dla [tu_nazwa_polskiej_firmy]

    ...oraz na atrakcyjnie niską cenę. A konsument kocha niskie cyferki, oj
    kocha...

    BTW - kable porządnych producentów mają zwykle nadruk, lub wytłoczenia,
    z oznaczeniem kabla, przekrojem, itd. I te napisy są również kiedy
    kable te są użyte w przedłużaczach. Tylko trzeba wiedzieć żeby na to
    zwracać uwagę.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2010-05-22 17:13:54
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Trzeba zwracać uwagę na taki bądź podobny napis:
    > Wyprodukowano w P.R.C dla [tu_nazwa_polskiej_firmy]

    Ale to produkt czysto polski. Jest nawet adres firmy na spodzie listwy
    z gniazdami odlany w plastiku. Jakby sie chcieli chwalić produktem :)

  • 5. Data: 2010-05-22 17:19:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    BearBag wrote:

> [...]
    > odbiornik. Broń Boże - jakby żona suszyła włosy przed telewizorem.
    > Reklama - producent polski - firma Jonex.

    ja bym poszedł z tym przedłużaczem do sklepu, jak masz kwitek, albo do
    organizacji konsumenckiej. Wypuszczenie takiego bubla jest przestępstwem, bo
    grozi śmiercią lub kalectwem. Albo napisać do firmy Jonex emaila, że
    zastanawiasz się podać ich do sądu. Ciekawe, jak zareagują. Poślij im
    zdjęcia.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-05-22 17:28:48
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > z oznaczeniem kabla, przekrojem, itd. I te napisy są również kiedy
    > kable te są użyte w przedłużaczach. Tylko trzeba wiedzieć żeby na to

    Tylko że na feralnym kablu napisane jest 3x1mm a porównałem sobie żyły
    tego kabla z innym który mam w domu (opisany 0.75mm) i powiem że ten
    pierwszy jest na oko z 4 razy cieńszy od tego 0.75mm. Po prostu
    producent kabla oszukuje w żywe oczy. Tam są dosłownie 3 druciki jak
    włoski. Masakra.
    Niestety nic z tym nie zrobie bo przedłużacz ma z 3 lata i nawet nie
    wiem skąd go mam.

  • 7. Data: 2010-05-22 17:49:17
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 19:13:54 +0200, BearBag <c...@g...com> said:

    > Ale to produkt czysto polski. Jest nawet adres firmy na spodzie listwy

    A czemu ma nie być adresu... Chińczyk na formie od wtryskarki zrobi
    wszystko co mu każesz... W jidisz, farsi, katakana, to czemu nie po
    polsku...

    --
    DJ

  • 8. Data: 2010-05-22 17:50:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 19:19:20 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> said:

> [...]
    > przestępstwem, bo grozi śmiercią lub kalectwem. Albo napisać do firmy
    > Jonex emaila, że zastanawiasz się podać ich do sądu. Ciekawe, jak

    Niestety, dokonał ingerencji w produkt, więc nici z tego. Chyba że kupi
    drugi, cały, do "wojowania".

    --
    DJ

  • 9. Data: 2010-05-22 17:51:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 19:28:48 +0200, BearBag <c...@g...com> said:

    > Tylko że na feralnym kablu napisane jest 3x1mm

    A zrób foto, please...

    --
    DJ

  • 10. Data: 2010-05-22 17:51:49
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Zobacz na drugim końcu czy tak samo.
    > Perfidnie oszczędzali czy akurat wada w kablu?

    Wszędzie taki sam, zdemontowałem listwę z gniazdkami bo jako jedyna do
    czegos sie jeszcze nada. Przylutowali tam te druciki do gniazdek bo
    pewnie nie dało się tego przykręcić - takie cieniutkie to jest.