    From: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Date: Tue, 25 May 2010 10:48:26 +0000 (UTC)

    Konop <k...@g...pl> napisał(a):

    > Jaja sobie robisz? :D... to akurat oczywiste :) cos fi itp :).
    gdzieś zadzwonili ale nie tu....
    sprawa jest prozaiczna - wszystkiemu jest winna technika i postęp
    technologiczny
    jak masz grzałkę, zarówkę itp to na przedłużaczu spadnie ci napięcie,
    żarówka/grzałka mniej będzie grzac i już /prawo "łoma"/
    a zasilacze impulsowe pracują od 100 do 250v, tym samym jak spada mu
    napięcie to wzrasta pobór prądu, wzrasta pobór to napięcie znowu spada więc
    pobór znowu rośnie itd....do ok 100V

    Zadzwonil nasz klient mowiac ze cos dziwnego mu się dzieje z prądem bo
    działa mu xero, drukarka, fax a zwykla lampka którą sobie kupił na
    biurko /halogenowa z transformatorem/ robi dyskotekę w zależności czy coś
    drukuje xeruje itp
    Zanim rozebraliśmy instalację trafiliśmy na przedłużacz /panie dobry z
    polski a nie chinski/ i okazało się że cału układ był prawie równoważny,
    warunkiem działania /który przypadkowo spełnił / był niejednoczesny start
    urządzeń, po zasymulowaniu zaniku prądu /wszystkie urządzenia włączone/
    czyli "machnięciu bezpiecznikiem" układ sie rozsynchronizował bardzo
    efektownie - przedłużasz rozpuścił się, zadymił na całej długości i po
    efektownym strzale zapalił żywym ogniem. Klient darował nam przypaloną
    podłogę /gdyby to samo mu się stało po godzinach to nie miał by już biura/
    /a - urządzenia ocalały/ ;P

    > Dobra, a co mi daje powyższy link? Fakt, że mogę sobie kupić paczkę z 10
    > przedłużaczami mnie nie urządza ;P...
    link miał być tylko przykładem domniemanego producenta a nie importera
    myślę że w PL zostało jeszcze kilka innych podobnych firm - google powinno
    pomóc