  • Data: 2012-12-28 01:35:12
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-27 01:20, PK pisze:

    > Zdecydowanie nie.

    A jednak tak :)

    > A jednak.

    A jednak niekoniecznie :)

    > Nierozróżnianie czerwieni i zieleni (jako samodzielnych
    > kolorów, a nie zestawionych kształtów z kropek) to problem najwyżej 1%

    Ja wiem, że naczytałeś się trochę w wiki itd. i teraz będziesz
    dorabiał ideologię. Potoczny daltonizm to jakaś forma ślepoty
    barw i trochę tego jest. Narzekasz gdzieś tam na formę badania
    - ta forma jest dobra i daje dość dobrą ocenę, czy osoba badana
    osoba poprawnie rozpoznaje kolory. Odsetek takich ludzi jest
    niewielki i nie przeszkadza im to w normalnym życie. Najwyżej nie
    mogą pracować w pewnych zawodach - np. kierowcy.

    ^^^^^^^^^^^

    > Co jest oczywiście bzdurą.

    Nie, nie jest to bzdurą - nie darmo przyjęto pewne zasady sygnalizacji.
    Podobnie stop czy ustąp jest innego kształtu. Nawet jak jest nieczytelny
    itd. to wiadomo co miał oznaczać.

    > W nocy widzisz tylko kolorową kropkę, a nie żadne "najwyżej".

    Hmm, jednak widzę sporo więcej :)

    > Z daleka przy dużej prędkości widzisz tylko kolorową
    > kropkę nawet w dzień, a musisz wiedzieć o konieczności zwalniania
    > na długo przed tym, gdy będziesz dobrze widział cały sygnalizator.

    Hmmm - ja jednak widzę położenie tej kropki na sygnalizatorze.
    Nawet jak ktoś filtr ukradnie, czy na skutek działania czasu
    utraci swe właściwości.

    > Do tego dochodzą np. sygnalizacje przy tunelach, gdzie sygnały mogą
    > pojawiać się na jednym polu (a np. przy silnym deszczu możesz mieć
    > problem z identyfikacją kształtu/napisu - pozostaje jego kolor).

    Śmiem twierdzić, że w ciężkich warunkach i problemach z rozpoznawaniem
    barw (tu uważaj, ponieważ nawet osoba normalnie widzącą może mieć
    z tym problem w specyficznych warunkach) to właśnie kształt się będzie
    liczył.