eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJedziemy dalej - jaką ładowarkę do różnych innych akumulatorów. › Re: Jedziemy dalej - jaką ładowarkę do różnych innych akumulatorów.
    From: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jedziemy dalej - jaką ładowarkę do różnych innych akumulatorów.
    Date: Sun, 11 Oct 2015 20:53:51 +0200

    (c)RaSz wrote:

    > :
    > : Koszyczki na baterie są ogólnie dostępne.
    > :
    >

    > Zagooglałem (niezbyt intensywnie, fakt) -- i coś nie widzę ofert sprzedaży.
    > Ale nie męcz się "za mnie", bo po namyśle doszedłem do tego, że aby taki

    Miałem na myśli koszyczki ogólnego zastosowania. Mają one zwykle albo
    końcówki do przylutowania kabelków (można złapać krokodylkami),
    albo końcówki jak 9-woltowe baterie.

    > Dlatego też w rozwiązaniach z górnej półki stosuje się wewnątrz takich
    > ogniw indywidualną elektronikę, która ma 2 zadania:
    >
    > a) Gdy napięcie na danej celce zostanie rozładowane do zadanego
    > minimum -- odcina przepływ prądu.
    >
    > b) I odcina również wtedy, gdy podczas ładowania osiągnięte zostanie
    > maksimum.
    >
    > No ale w starszych bateriach tego raczej nie ma...

    W modelarskich (a do takich jest projektowana Imax B6) też nie ma żadnych
    zabezpieczeń - wszelkie by przeszkadzały przy prądzie rzędu
    kilkudziesięciu A.
    Poza tym lepiej zniszczyć samą baterię (nadmiernym rozładowaniem),
    niż z powodu odcięcia zasilania miałby spaść cały model.