    From: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Joby Gorillapod
    Date: Tue, 14 May 2013 21:52:55 +0200

    > Chyba wezmę taką miniaturkę w formie zacisku wyjdzie na to samo tyle że
    > mniej designerskie będzie.

    Mam zaciskowy, ale użyłem kilka razy w życiu.

    Z mikrostatywów mój ulubiony to Cullmann Piccolo Deluxe:
    http://www.cullmann.de/en/detail/id/ministativ-picco
    lo-de-luxe.html.
    Jest to prawdziwy trzyelementowy statyw z głowicą kulowa i nawet
    regulacją maksymalnego rozstawu nóg, tyle że malutki (17 cm w stanie
    złożonym). Stabilny bardzo, na próbę utrzymał lustrankę Pentaxa z
    obiektywem 100-300 f/4,5-5,6 :) Glowica pozwala spokojnie ustawić
    kompakta w pionie.

    Gorillapodem na początku byłem zachwycony, że można go postawić gdzie
    chcesz, owinąć wokół gałęzi itp. Później zaczyna wkurzać, że ciężko go
    dokładnie ustawić, nie jest też specjalnie stabilny. Ale nic nie waży,
    to fakt.

    Pozdrawiam,

    Piotr