    Subject: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 17 Jan 2018 22:01:27 +0100

    W dniu 2018-01-17 o 10:00, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > Przy uderzeniu z tyłu? Same plusy...
    > Zastepcze auto, naprawa z zyskiem.
    > Wez sie nie osmieszaj jak nie wiesz o co chodzi.

    Wybacz, ale większych głupot to jeszcze nie czytałem.
    Jak nie masz pojęcia to nie pierdol takich głupot.
    Jakie auto zastępcze i skąd? Kto mu je sfinansuje jak sprawa nie
    zostanie rozstrzygnięta na miejscu i trafi na kilka miesięcy do sądu?
    Taryfiarz i tak będzie musiał auto naprawiać na własny koszt i na własny
    koszt wypożyczyć auto zastępcze.
    Dopóki w sądzie nie zostanie orzeczona wina którejś ze stron to żaden
    ubezpieczyciel nie wypłaci nawet złotówki z OC, ani za naprawę, ani za
    auto zastępcze.
    Taryfiarz mógłby w tym przypadku skorzystać z własnego AC/Assistance (tu
    polecam niemiecki ADAC) o ile je ma. Ale później jest trochę zabawy, aby
    koszty były regresowane na
    Sprawy sądowe ciągną się miesiącami. Sam miałem nieprzyjemność jak
    przyhaczył mnie TIR-owiec. Orzeczenie o winie TIR-owca zapadło dopiero
    po 8 miesiącach.
    Tak, tak już po 8 miesiącach mogłem iść do ubezpieczyciela i domagać się
    naprawy auta lub zwrotu kosztów naprawy.
    Kto zapłaci za auto zastępcze używane przez 8 miesięcy? Poza tym TU
    płacą za auta zastępcze, ale tylko za okres jaki jest potrzebny do
    naprawy tego auta, a nie za okres prowadzenia sprawy w sądzie. Tu są
    pewne ograniczenia, które wprowadzają TU na mocy obowiązującego prawa.
    Oczywiście możesz wziąć auto zastępcze na 8 miesięcy, ale TU zapłaci
    tylko za 1 góra 2 tygodnie użytkowania, a za pozostały okres zapłacisz z
    własnej kieszeni, więcej jak za nowe auto.
    Kto mu pozwoli zamontować taksomierz oraz oznakowanie w samochodzie
    zastępczym i kto za to zapłaci? Tak więc auto zastępcze będzie
    całkowicie bezużyteczne do pracy.
    Przy okazji jeszcze dodam, że firmy wynajmujące samochody często
    zawyżają stawki, kiedy wiedzą, że ma to finansować TU. Później są
    przewałki, które czasami trafiają do sądu, bo TU nie chce pokryć całego
    okresu, a wypożyczalnia żąda wyrównania od klienta.
    Nie wspominając już, że wzięcie samochodu zastępczego to także duże
    ryzyko, bo jak dojdzie do jakiegoś wypadku z Twojej winy autem
    zastępczym to może się okazać, że ten interes będzie cię kosztował o
    wiele więcej niż było warte twoje auto.
    Ponadto taryfiarz nie ma żadnej pewności, że wina zostanie orzeczona na
    jego korzyść. Jak znajdzie się rzeczoznawca, który wskaże winę
    taryfiarza to ma pozamiatane.

    Weź no Ty się mądralo puknij w ten zakuty łeb i przestań fantazjować.

    > O, czyzbysmy trafili kolege z taksówki?

    Wystarczy, że mam sąsiadów taryfiarzy (ojciec i 2 synów) i wiem jakie
    problemy stwarzają takie stłuczki. Dlatego wiem, że pisanie o
    podkładaniu się taryfiarzy to są tylko i wyłącznie wyssane z palucha
    dyrdymały.
    Fakt, że kultura jazdy taryfiarzy pozostawia wiele do życzenia, ale to
    nie z powodu prób wyłudzeń.